A legújabb generációs Fiesta gyártása 2001 novemberében kezdődött meg Kölnben, amelyet 2002 áprilisában követett a spanyolországi Valenciában található gyár is. 2002-ben a Ford Fiesta Németországban elnyerte az igen tekintélyes “Arany Kormánykerék” díjat. A német ADAC szervezet a Fiestát a szegmensén belül a legkevésbé elromló autónak ítélte.

A Fiesta összeszerelésének beindulásával új gyártási éra is kezdődött a Ford of Europe életében. A kölni üzem teljes felújítása után ez a német gyár vált a modern és rugalmas autógyártás mintájává Európában. Új, flexibilis gyártási technológia került bevezetésre később Valenciában is, ahol most a Ka, a Fiesta és a Focus mellett – 2003 elejétől kezdve – a Mazda2 is készül. A Ford kölni üzemében 2004-ben 296.700 darab Fiesta gördült le a gyártósorról. Az itt összeszerelt 82.800 darab Ford Fusion-nel együtt a kölni gyár mintegy 50.000 darab autóval múlta felül korábbi gyártási rekordját.

A Ford 2004-ben Európában 321.500 darab Fiestát értékesített, amellyel 2,1 százalékos piaci részesedést ért el. 2005 januárjában 27.700 darab Fiesta kelt el, szemben az egy évvel korábbi 26.200 darabbal. A Ford Fiesta első generációja 1976 nyarán jelent meg. Azóta összesen több mint 11 millió darab készült a Fiestából, amelyet nemcsak Európában, hanem a világ számos helyén is értékesítenek. A Ford kölni üzeme például 36 országba exportálja a Fiestát, köztük Új-Zélandra, Tahitire, Hong Kong-ba és Szingapurba.

“A Fiesta az egyik legsikeresebb európai kisautó” – hangsúlyozta John Fleming, a Ford gyártásért felelős európai elnöke. “Történetének 29 éve alatt jelentős szerepet játszott az európai autóipar fejlődésében. Biztosítani fogjuk azt, hogy a Fiesta a jövőben is betöltse szerepét, kielégítve az ügyfeleket, s megmaradva az európai Ford sikerei egyik legfőbb részesének” – tette hozzá Fleming.