A TFSI technológiáért, mely időközben jelentős hírnevet vívott ki magának a versenypályán, az Audi jelentős elismerésben részesült: egy nemzetközi szakértőkből álló zsüri Ulrich Baretzky-t, az Audi Sport motortechnológia részlegének vezetőjét tűntette ki a „Az év versenymotor tervezője” címmel. Az R8-as eddig 77 versenyen vett részt, melyből 61 alkalommal az első helyen ért célba, a 24 órás Le Mans-i versenyt 5 alkalommal, az amerikai Le Mans versenysorozatot hat alkalommal nyerte meg. Ennél még meggyőzőbb az a teljesítményre vonatkozó adat, miszerint a 3,6 literes V8-as biturbó erőforrás debütálása óta 2000 márciusában egyetlen egy futamon sem hibásodott meg. Az R8-ast emellett a közelmúltban egy további díjjal is kitűntették: A Francia Autóklub az év környezetbarát sportautójának minősítette az autót. A döntés során figyelembe vették a fogyasztást az autó súlyához képest, az átlagos sebességet, valamint a motorhang erősségét is. Mindezek tekintetében az Audi R8-as bizonyult a legjobbnak.