E technológia lényege, hogy minden egyes termékre egy olyan kódot sugárzó chip kerül, amelyet egy speciális vevőkészülék tud csak leolvasni. Így az adott termék folyamatosan nyomon követhető, ami különösen nagy előny, hiszen a kiskereskedésekbe gyakran egy-egy abroncs kerül, s az ilyen kis tételek korábban gyakran elvesztek a nyilvántartásokból.

Az RFID-nek köszönhetően a gumik könnyebben mozgathatók, a központi nyilvántartásból azonnal kiderül, hol van szabad készlet, milyen távolságról a legcélszerűbb az utánpótlást szállítani. Ezzel a logisztikai költségek jelentősen mérsékelhetők. Persze a vásárláskor a kód eltávolítható az abroncsról. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a nagy áruházláncok már egyenesen megkövetelik az RFID technológia használatát beszállítóiktól, éppen az egyszerűbb, költséghatékonyabb készletezés miatt.

Jonathan D. Rich, a Goodyear észak-amerikai igazgatója szerint az RFID rendszer hallatlan előnye, hogy hatékonyabbá teszi az értékesítési láncot: az abroncsok a kereslet függvényében, időben, a leginkább költségkímélő úton és módon jutnak el a kereskedőkhöz. Az eladások nőnek, a költségek csökkennek, az egész üzletfolyamat hatékonyabbá válik – mondta Rich.

Egy másik, szintén chip-ekhez köthető technológiát már régebben alkalmaznak a Goodyear-nél. A cég chip-eket épít be a felszerelt gumikba, amelyek az autó számítógépén keresztül folyamatosan tájékoztatják a vezetőt a gumikban levő levegőnyomásról. Így az autó-, teherautó-, vagy éppen motorvezető idejében értesül arról, hogy mikor és melyik abroncsba kellene levegőt juttatni. Egy nagyobb kátyú után megsérült, deformálódott abroncs súlyos balesetet is okozhat. Nem mindegy tehát, hogy a vezető idejében észlelje és kezelje a problémát. A TireIQ-nak nevezett rendszer kifejlesztésében a Siemens volt a Goodyear partnere, s alkalmazása egyre szélesebb körben terjed el az autógyártók között: a futószalagról lekerülő gépkocsik első szett abroncsa sok helyen már ilyen chip-pel van ellátva.