A dugódíjak eredményeként naponta 60–110 ezer autóval kevesebb közlekedne a főváros belső negyedeiben, ez pedig csökkentené a légszennyezettségét. A terv emellett figyelmet fordít a közösségi és kerékpáros-közlekedés fejlesztésére is. A kabinet felkérte a szakértőket, fél év alatt készítsenek részletes intézkedési tervet, mely a 2020-ig megvalósítandó jogszabályi változtatások mellett felsorolja a szükséges fejlesztéseket, ezek költségvetési vonzatait.

Más szakértők általában egyetértenek azzal, szükség lenne a forgalom csillapítására, viszont úgy vélik, a főváros közlekedési helyzete, szerkezete miatt erre jelenleg aligha van lehetőség ebben a formában. Ehhez fejleszteni kellene a tömegközlekedést, például viszszaállítani a belvárosi villamosokat, korszerű elővárosi vonatokat kellene üzemeltetni. S az úthálózat is alkalmatlan, hiszen a belvárost sokan nem célállomásnak tekintik, hanem kényszerű útirány számukra, ha Pestről Budára – illetve fordítva – akarnak eljutni. Másfelől nehéz lesz a díjfizetés megállapítása, hiszen kizárólag elektronikus úton képzelhető el.