Mellette itt is megjelent a Frankfurti Autókiállításon már bemutatott földgáz-hajtású Caddy. A kettős tengelykapcsolójú DSG sebességváltó összekapcsolja a kényelmes kezelést a kis üzemanyag-fogyasztással. Az automatizált váltómű a maga rendkívül rövid kapcsolási idejével olyan sportos és takarékos vezetésmódot tesz lehetővé, mint egy kézi kapcsolású váltó, ugyanakkor az automata váltó kényelmét adja.

Az eddig csak személyautókban használt konstrukciós megoldás a Caddy-ben teljesen új alkalmazási területeket hódít meg. A magán háztartások mellett mindazok a cégek nagyra fogják értékelni, ahol a sok megállással és elindulással tarkított városi forgalomban „ajtótól-ajtóig” fuvaroznak. A hagyományos automata sebességváltóval kombinált közvetlen befecskendezésű turbódízel motorok kevésbé takarékos üzeműek, mint kézi kapcsolású váltóval. Az üzemanyag fogyasztásra érzékeny haszonjármű-szektorban ez a körülmény akadályozta a dízelmotor – automata váltó kettős áttörését. A Caddy TDI-DSG esetében az átlagos fogyasztás első ízben éri el a kézikapcsolású váltós változatával azonos szintet.

A DSG váltó a Volkswagen kasseli üzemében készül. A váltó szerkezetét az üzemanyag fogyasztásra érzékeny európai használók igényeinek megfelelően állították be. Az eddig ismert és a piacon elterjedt automata váltókhoz képest a legjelentősebb eltérés, hogy a DSG-váltóban nincs hidraulikus nyomatékátalakító tengelykapcsoló. A Volkswagen Haszonjárművek részleg a Caddy DSG mellett a Caddy Ecofuel változatát is kiállította.

A sorozatgyártású autó külsőleg nem különböztethető meg a hagyományos hajtásútól. Az Ecofuel-t egy közel egyenértékű működési koncepciójú motor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a motor a földgáz-hajtás esetére optimális beállítású, de ha a következő földgáz-vételi helyig nem elegendő az üzemanyag, benzinnel is üzemeltethető. A földgáz-üzemű 2,0 literes motor teljesítménye 80 kW/ 109 LE. A 26 kilogramm tároló képességű földgáztartály az autó padlója alatt helyezkedik el és 430 km-es hatótávolságra elegendő földgázt fogad magába. A padló alatti elhelyezés nem korlátozza a belső teret és a rakteret, és annak átalakíthatóságát sem. Így a földgáz-hajtású változatnál is megmarad a lehetőség a Caddy hétüléses kialakítására. Nagy átfolyási keresztmetszetű vezetékek segítik a gyors és zajmentes földgáz-feltöltést.