A speciálisan felszerelt autó az Audi Német Túraautó Bajnokságban (DTM) elért sikereit tükrözi: a 2004-es szezonban az Audi az egyéni és a csapat győzelem után megnyerte a konstruktőrök versenyét is.

Az A4 DTM változat azokat a vásárlókat célozza, akik jobban szeretnék hangsúlyozni a szériagyártású modellek már eddig is létező sportos irányvonalát.

A quattro GmbH a tavaly novemberben megrendezett Esseni Autókiállításon mutatta be az új A4-es DTM verziójának tanulmányát. Az elsöprő siker megerősítette a fejlesztőket elhatározásukban, hogy a tanulmányautó sorozatgyártásra kerüljön. Az Audi A4 DTM változatot az új 2.0 TFSI motor hajtja. A közvetlen befecskendezésű turbómotor teljesítményét kifejezetten az új modellhez növelték 200 lóerőről 220 lóerőre, a forgatónyomaték pedig 280Nm-ről 300 Nm-re nőtt. Ezzel az erőforrással a quattro GmbH folytatja a fokozott teljesítményű, négyhengeres turbómotorok hagyományát.

A plusz 20 lóerő teljesítménynövekedést újfajta dugattyúk használatával, a turbótöltő módosításával és egy megfelelően átalakított motorvezérlő rendszer alkalmazásával érték el. Az új sebességváltónak köszönhetően, a DTM változat meggyőző menetteljesítményekkel rendelkezik: 7,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra, maximális sebessége 247 km/h. Átlagos üzemanyag fogyasztása 100 kilométeren 8,1 liter. A quattro GmbH sport felfüggesztést alkalmazott, amely lehetővé tette a karosszéria talajtól számított magasságának 20 milliméteres csökkentését, ezen kívül keményebb lengéscsillapítót és rugókat építettek be, amelyek a motor teljesítmény leadását is javítják.

Az A4 DTM változatát 18 colos, 15 küllős kerekekkel látták el, amelyek stilisztikai kivitelezéséhez a DTM versenyautók szolgáltak mintául. Az alapmodelltől eltérően az első féktárcsák perforáltak. Ez a különleges modell az Audi A4 utcai változatán alapul, de sokkal dinamikusabb megjelenéssel büszkélkedhet. Az Audi A4 DTM változata az új oldalsó küszöbökről és a hátsó ajtók gumicsíkjain található DTM logóról ismerhető fel. A feltűnő singleframe hűtőrács fantom fekete színű de opcióként a külső tükröket is lehet ezzel a színnel kérni, felár nélkül. Az újonnan kifejlesztett első lökhárító az alján elhelyezkedő, szembetűnő, fekete szénszálas szegélyről ismerhető fel, amely az autósportból származik. A további légterelő elemek alkalmazása elöl és hátul szintén fokozza az autó sportosságát. Az Audi A4 DTM változatának hátulját az új tervezésű lökhárító és a csomagtartófedélen található szénszálas spoiler különbözteti meg.

A 100 milliméterre növelt átmérőjű kipufogóvégek és az autósportból eredeztethető hátsó diffúzor teszik markánssá az autó hátulját. Az autó belseje sportosan elegáns kárpitozást kapott. Az Audi A4 DTM változat további jellegzetességei a DTM logóval ellátott ajtóküszöb borítások és a szintén DTM emblémás ezüst szegélyű padlószőnyegek. A Recaro sportülések huzata Nardia mikroszálas anyagú, oldalsó részei bőrborításúak. Az ezüst hímzés gondoskodik a sajátos vizuális megjelenésről. A bőr és a mikroszálas anyag megtalálható a háromküllős kormánykeréken is.

A műszerfal és az ajtó sportos, szénszálas berakással díszített, az Audi S4-ből ismerős látványt idézve. Az Audi A4 DTM változatának alapfelszereltsége magában foglalja a deluxe automata légkondicionálót, a teljes méretű első légzsákokat, az első-oldalsó légzsákokat, az oldalirányú ütközéskor a fejet védő légzsákokat, továbbá a legújabb generációs ESP-t és aktív fejtámlákat.