Márciustól megrendelhető a Cross család harmadik tagja, a CrossTouran. A feltűnő megjelenésű, elsőkerékhajtású Touran most praktikus és életstílus-központú járműként mutatkozik be. Az új modellek főbb jellemzői közé tartoznak a nagyobb szabadmagasság (+12 milliméter), valamint a különféle látványos karosszériaelemek. Különösen szembeötlő a „matt króm” kinézetű első légterelő, az ezüstszínűre galvanizált tetősínek és a sötét fényszóróházak; mélyebbre húzott lökhárítók, oldalsó szoknyák, robusztus, csúcsminőségű kompozit anyagból készült kerékívek és oldalsó védőcsíkok. A gazdag alapfelszereltségbe ködfényszórók és különböző olyan belső részletek is beletartoznak, mint a lyuggatott bőrből készült, egyedülálló CrossTouran kormánykerék, az utasülés – teljesen lehajtható, az átrakodást lehetővé tévő és asztallá alakítható – háttámlája vagy az első ülések hátuljáról lehajtható asztalkák.
Az új modellek további jellegzetessége a vegyes gumiabroncs-elrendezés, mivel elöl 17 col átmérőjű és 6,5 col széles könnyűfém keréktárcsákon 215/50 méretű abroncsok, míg hátul szintén 17 col átmérőjű, de 8 col széles könnyűfém keréktárcsákon 235/45 méretű gumik feszülnek, tovább fokozva a CrossTouran egyedi megjelenését.
A karosszéria színeinek kínálata a „Cukorfehér” -től egészen a „Mélyfekete gyöngyház” -ig terjed, de például az exkluzív „Sziklavörös metál” is rendelhető. Az utastér is több különböző színvilágban rendelhető, mint például a „narancs/szürke”, vagy a még kifinomultabb „latte macchiato” összeállításban.

2007 tavaszán, az európai piaci bevezetéskor három benzines, valamint három TDI (alapáron részecskeszűrővel ellátott) motorral mutatkozik be a Touran, 75 és 125 kW közötti teljesítménnyel. A kínálat csúcsán kétségtelenül a 125 kW teljesítményű TSI Twincharger áll, amelyhez szériafelszereltségként DSG sebességváltó tartozik.

A „Cross” elnevezés szabadságot, szórakozást és kalandot jelent.
Ez a különleges Volkswagen típussorozat egyesíti a terepjárók megjelenését a családi személyautók kényelmével. Noha a CrossPolo, a CrossGolf és a CrossTouran három egymástól határozottan különböző típus, közös jellemzőjük a nagyobb szabadmagasság és a robusztus külső.

„Ez a típusstratégia is mutatja, hogy a Volkswagen mindig naprakész” – mondja Christoph Stürmer, a frankfurti székhelyű Global Insight piackutató vállalat szakértője. „A CrossTouranhoz hasonló autók a terepjárók előnyös lélektani jellemzőit hordozzák, és jelentős hatást gyakorolnak a vásárlókra azzal, hogy a megbízhatóság érzését sugározzák.” Jelen esetben ezt a férfias formaterv, a jól bevált műszaki megoldások és a magasabb üléspozíciónak köszönhető kiváló kilátás biztosítja.

A Cross család gyökerei a 2003 decemberében bemutatott Polo Fun modellig nyúlnak vissza, amelynek első gyártási szériája hónapok alatt elkelt. Ezután 2006-ban egy teljesen új sorozat megszületését láthattuk a CrossPolo januári bemutatkozásával. Noha a Polo Fun sikere nem volt váratlan, az eladási adatok még a Volkswagen piaci szakembereit is meglepték. Minden tizedik Németországban eladott Polo a Cross szériából kerül ki. Ezután a CrossGolf következett, amelyet szeptemberben, a Párizsi Motor Show-n láthatott először a nagyközönség. A család most legújabb tagjával, a Bolognai Autókiállításon bemutatott CrossTourannal vált teljessé.