Az Autocar szerkesztője, Rob Aherne a következő szavakkal méltatta az Opel dinamikus designját: “Formatervezési irányzatával visszatért a sikerpályára az Opel. Nála nincs New Edge design vagy Flame Surfacing, csak egy csapatnyi profi, akiknek több is köszönhető a jelenleg legvonzóbb családi kocsik közül.” A díjat átvevő Bryan Nesbitt, a GM Europe design-igazgatója a következőket mondta: „Nagy megtiszteltetés egy ilyen híres és sikeres autós magazin elismerése. Büszkék vagyunk jelenlegi és jövőbeli modelljeink dinamikus designjára. A magas szintű díj megjutalmazza csapatunk kreativitását és a kivitelezésbe fektetett munkáját.”

Az Opel Antara GTC magabiztos, V-alakú hűtőmaszkjától a hatalmas, 20 colos, polírozott könnyűfém kerekekig minden azt a dinamikát jelzi, amely szétfeszíti a konvencionális határokat. Összhangba hozza a sportkupé és a szabadidő-terepjáró látszólag ellentétes formai elemeit, egyúttal azonban szembe is állítja őket. Jellegzetes a motortető domborítása, az új Zafira által inspirált tetővonal, valamint a lámpák formája, amely félreismerhetetlenül jelzi, hogy az Opel család tagja az új jármű. Számos látvány- és műszaki elemével, illetve a belső tér opeles sokoldalúságával a tanulmányterv kielégíti a gyakorlatias szempontokat is. A csomagtér ajtaját például pantográf-csuklóra függesztették, ezért nyitáskor nemcsak felfelé mozog, hanem előre is. Így nem kell hátralépnie miatta az embernek, kényelmesebb a hozzáférés a poggyászhoz. A két hátsó ülés teljesen összehajtható, miáltal sík padlójú, 2400 litert elérő térfogatú raktér alakul ki. Az első ülések egyetlen sínhez kapcsolódnak, és szinte lebegni tűnnek. Az EasyEntry rendszer gombjának megnyomására egészen a műszerfalig előresiklanak, hogy könnyű legyen a beszállás a hátsó ülésre.

Az összkerékhajtású Antara GTC koncepcióautó motorházában a négyhengeres 1.9 CDTI motor 212 lóerős biturbo motorja dolgozik. Gyártásra Antara néven, 2006 vége előtt kerül a crossover jellegű jármű.