Az 1993-ban bemutatott és külföldön 568 720 példányban elkelt Sportage a Kia legkelendőbb modelljének bizonyult. A vadonatúj, vonzó stílusú Sportage a 2004. szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be, ezzel a Kia visszatér a kisméretű szabadidőautók piacára, ahol a Sportage a szabadidőautók előnyeit, a szedánok utazási kényelmét és kezelhetőségét, valamint az egyterűek funkcionalitását ötvöző progresszív, modern szabadidőautóként fog versenybe szállni a vevők kegyeiért.

“A gyorsan bővülő modellkínálatunkhoz csatlakozó vadonatúj Sportage a rendkívül népszerű Sorentoval együtt tovább erősíti cégünk szabadidőautó-kínálatát, így a Kia márka még keresettebbé válhat a szabadidőautók kategóriájában” – hangoztatta Yong-Hwan Kim, a Kia Motors alelnöke és ügyvezető-igazgatóhelyettese. “A Sportage ezen kívül tökéletesen beleillik a Kia új imázsába, vagyis ‘Izgalmas és sokoldalú’.

Kategóriabeli versenytársaival összehasonlítva (Toyota RAV4, Honda CR-V) a Sportage nagyobb tengelytávval, külső szélességgel és magassággal rendelkezik. A Sportage a beltér méreteiben is többet nyújt a versenytársainál: nagyobb a lábtere, a hátsó sorban nagyobb fejteret kínál, és a tágasabb belsőnek köszönhetően tágasabb raktérrel és számos tárolóhellyel kedveskedik tulajdonosának.

A meggyőző menetteljesítményről a Sportage jól megválasztott erőátviteli rendszere gondoskodik: a motorválaszték a 2.0 literes soros 4 hengeres és a 2.7 literes V6-os benzinmotorokat valamint a 2.0 literes dízelmotort sorakoztatja fel, melyek manuális vagy H-Matic 4 fokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódnak (az automata sebességváltó csak a V6-os motorhoz rendelhető), az elektronikusan vezérelt (a nyomatékot szükség szerint elosztó) állandó négykerék-hajtással. A 2.7-es V6-os változat 175 lóerőt ad le 6000/perc fordulatszámon, 24.6 mkg-os maximális nyomatékkal 4000/perc fordulatszám mellett.

A csomagtér padlójába rejtett pótkerék, a kényelmesen felnyitható csomagtér-ajtó, és a külön nyíló hátsó szélvédő, az ergonómikus kialakítású középkonzol, valamint az ideálisan elhelyezett kezelőszervek mind arra utalnak, hogy a Sportage funkcionális szemmel nézve is kedvező ajánlat. Az ülésrendszer variálhatóságát és a csomagtér növelését a teljesen síkra hajtható első ülések valamint a lehajtható és előredönthető hátsó ülések biztosítják, a nagyméretű tárgyak szállítását pedig az ülések oszthatósága garantálja.

A Sportage megkapta a kategória vezető biztonsági felszereléseit: blokkolásgátló fékrendszer (ABS), kipörgésgátló (TCS), függöny- és oldallégzsákok valamint elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) vigyáz az utasokra.

Az európai és a többi piacra szánt Sportage gyártása szeptember elején indul, míg az Észak-Amerikába kerülő példányokat október elején kezdik el gyártani. A várakozások szerint az autóból évente 100 000 darab értékesítenek, melyből több mint 60 000 Észak-Amerikában kerül piacra, az Európába irányított éves mennyiség pedig meghaladja a 20 000 darabot.