Bemutatók, menetpróbák, tesztek

Premier
Nehéz helyzetben van, aki manapság akar autót vásárolni, hiszen el kell döntenie, hogy a már kapható típusok között keresgél, avagy vár még a közeljövőben szalonokba érkező újdonságokra. Aki például az 1007-es Peugeot-ra várt, az máris előveheti a bugyellárisát. 

Frankfurti előzetes
Megkezdődött a visszaszámlálás, néhány nap múlva nyílik a legnagyobb őszi autószalon Európában. A gyárak boszorkánykonyháin már rotyog a frankfurti menü, mi lajstromba vettük a hozzávalókat.

Honda Civic
A Civic szó valaha a “sportos ferdehátú autó” szinonimájaként épült be a szókincsbe világszerte. Az éppen (ki)futó hetedik nemzedék azonban éppen e jelentéstartalmat cáfolja. A nyolcadik nemzedékkel a Honda visszatalál a járt útra.

Opel Astra OPC
Majdhogynem tudathasadásos állapotba került Christian Schlüter, a VW GTI-klub elnöke, amikor kipróbálhatta az Opel Astra OPC-t. Ilyen az, amikor a hóhér ácsolja a saját akasztófáját!

Mercedes R-osztály
A Mercedes ismeri a választékbővítés minden csínját-bínját. Vagy egy korábbi modellt megnyújtva az A után B-t mondanak, vagy – mint most – két jó modell (S és M) tulajdonságait plántálják át egy újba. R-beszélgetésünk volt az USA-ból…

VW Passat
Variant Harminckét évnyi tapasztalat ölt testet a a VW Passat Variant most bemutatott hatodik generációjában. Ha szélsebesnek nem is nevezhető, de teljes az átalakulás: a mesteremberek és kereskedők sokoldalú közlekedési eszközéből mára a középvezetők céges autójává nőtte ki magát a wolfsburgiak második legnagyobb darabszámban eladott modellje.

VW Jetta
A Golf lépcsőshátú verzióival a VW eddig nem ért el átütő sikert. A Jetta, a Vento és a Bora egyaránt afféle derék járgányként vonult be a köztudatba. Ez nem kevés, de a VW többet akar, így negyedszerre teljesen új elvek szerint látott munkához. Az új filozófiát és az újrakezdést szimbolizálja az is, hogy visszatérnek az első névhez, amely egyébként az USA-ban a kezdetektől jól hangzik.

Saab 9-7X
A legnagyobb detroiti Saab-kereskedő elmondása szerint kuncsaftjainak 30 százaléka pártolt el a márkától csak azért, mert eddig nem volt SUV modelljük. Nos, most már van, így mindenkit várnak és visszavárnak!

Honda Accord Hybrid
Az Egyesült Államokban esélytelen a dízelmotor, viszont a hibridüzemű autók egyre inkább teret hódítanak. Kipróbáltuk a Honda Accord 255 lóerős hibrid verzióját. Kezdjük érteni az amerikaiakat!

Ford Mondeo Turnier 2.2 TDCi ésToyota Avensis kombi 2.2 D-CAT
Ha van mondjuk 7-8 millió forintunk autóra, bizony jobbnál jobb családi utazóautók közül választhatunk. No igen, de mégis melyik az a bizonyos jónál is jobb. A Mondeo és az Avensis dízeles kombijai kiélezett csatát vívtak a kegyeinkért.

Jaguar X-Type Estate 2.2d
Minden csoda három napig tart, így ma már senki nem hümmög egy dízelmotoros Jaguar láttán. Az elmúlt két évben viszont kiderült, hogy az öngyulladós motor önmagában kevés az üdvösséghez, ezért a Jaguar hamarosan egy vadonatúj gázolajos erőforrást vezet be az X-Type-ban.

Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift – nagyon, nagyon… …hiányzott sokaknak egy igazán sportos változat. Az 1,6 literes, 125 lóerős Sport verzió nekik készül. A Sport-Crossovert pedig azoknak szánják Esztergomban, akik egy “minikombi-SUV” elkészültét várták.

Hummer H3
A Hummer név hallatán sokáig csak katonai járművekre asszociáltunk, majd 2002-ben megismerkedhettünk a civileknek szánt H2-vel. Az európai autósok azonban annak méreteit látva inkább hüledeztek, semmint vásároltak, így várható volt egy kisebb modell. A H3 jövőre bemasírozik a magyarországi szalonokba is.

Daihatsu Sirion, Nissan Micra, Suzuki Swift
A legkiélezettebb konkurenciaharc a kisautók között zajlik a vásárlók kegyeiért, már csak azért is, mert az a legnépesebb társaság. Ezúttal három japán “kiságyú” próbál szerencsét.

Audi A8 4.2 TDI és BMW 745d
Pikáns vetélkedő zajlik a felsőkategóriás luxusdízelek között: pillanatnyilag az Audi árulja a “világ legerősebb dízel személyautóját”, de a 326 lóerős A8 csak 2006-ig ülhet a trónon, hisz a BMW 330 LE-re emeli a tétet. Mi lesz itt, ha a Mercedes is beszáll a versenyfutásba!

Mercedes-Benz Actros 1861 Black Edition és SL 65 AMG
A mérleg egyik serpenyőjében egy Mercedes 612 lóerővel, a másikban ugyancsak. Azt hihetnők, hogy egyensúlyban vannak, pedig dehogy: míg az egyik tömege 2050 kg, addig a másik 8120 kg-mot nyom. Vajon merre billen a mérleg nyelve?

Seat Toledo
Szerkesztőségünkben éppen 9 hónapja teljesíti hosszú távú szolgálatát a 140 lóerős dízelmotorral felvértezett legújabb Toledo. Megszületett hát az első értékelés: a spanyol matador eddig becsülettel helytállt.

Kémfotók
Régi kereskedői praktika, hogy a kereslet lanyhulását a választék bővítésével, újdonságok bevezetésével próbálják megelőzni. Az autógyárak nagyon is tudatában vannak ennek, így szemfüles paparazzóink igen érdekes modellekről hozhattak képeket.

Prototípusok
Természetesen az autógyárak nem mindig várják meg, hogy a kémfotósok kiszagolják, hová kell menniük. Ők is előszeretettel csöpögtetik az információkat leendő modelljeikről. Készül az új Picasso, a VW kabrió, az Audi Q5, hogy csak a legérdekesebbeket említsük. Riportok, sorozatok, aktuális témák

A hónap képe
Október 13-án mutatják be a Hazárd megye lordjai című kultikus tévésorozat újraforgatott moziverzióját. E havi fotónkon a négykerekű főszereplő, General Lee látható, mégpedig az a példány, amelyiket az utastérben játszódó jelenetek forgatásához lámpákkal és kamerákkal szereltek fel.

Alternatív hajtások
Sokáig úgy tűnt, hiába kongatják egyesek a vészharangot az olajkészletek végessége miatt, az autógyártók lecövekelnek a benzines és a dízelmotorok mellett. Végre mégis megpezsdülni látszik az állóvíz…

Energiakerék
Ilyen nincs! Vagy mégis van? Mármint perpetuum mobile. Az egykori autószerelőnek, Aldo Costának 79 éves korára vagy egy (energia)kerékkel több van, mint másnak, vagy eggyel kevesebb…

A Seat Toledo múltja és jelene
A Seat egyik legmeghatározóbb típusa, a Toledo mindig is csupán egyféle karosszériaformában volt kapható 14 éves pályafutása során. Az első ötajtós limuzinként 1991-től 1999-ig, a második négyajtós szedánként 1999-től, míg a tavaly év végén bemutatott harmadik kompakt egyterűként.

Balesettanulmányok
Mai felgyorsult, elbulvárosodott világunkban legtöbbször csak a személyi sérüléssel, vagy még inkább halállal végződött közúti balesetek kapnak helyet a hírekben, pedig olykor azok is megérdemelnék, amelyekben a szerencsének köszönhetően “csak” anyagi kárról lehet beszámolni. Igen tanulságos eseteket gyűjtöttünk csokorba. Tanácsadó, szolgáltatások, termékinfók

Autópálya-építés
Hol? Mikor? Mennyi? Sok a kérdés az autópálya-építések körül, megpróbálunk válaszolni rájuk. Összegyűjtöttünk minden ma elérhető információt e témában.

Új autók forgalomba helyezése
Pletykák, mendemondák és félinformációk helyett mi hitelesen mutatjuk be, mi történik a gyárkapun kigördülő autókkal addig, amíg új tulajdonosaik birtokba vehetik őket.

Termékek és szolgáltatások apróhirdetései