Csapattársaikkal együtt jelenleg ők vezetik a WTCC ranglistáját, és a SEAT modellje ahhoz is hozzájárult, hogy a SEAT vezető helyre kerüljön a Brit Túraautó Bajnokságban. A SEAT elnöke, Dr. Andreas Schleef elmondta, hogy nem véletlenül Londont választották az új típus bemutatásának helyszínéül, „amely leginkább a Leon WTCC utcai változataként határozható meg”, hiszen „az Egyesült Királyságban talál gazdára a legtöbb SEAT Leon Cupra”.

Tény, hogy a SEAT Leon sorozat eladásai az Egyesült Királyságban 72 százalékkal nőttek a tavalyi év során. Dr. Schleef arra is rámutatott, hogy a SEAT több mint 12 százalékkal növelte eladásait az Egyesült Királyságban, ami különösen jelentős akkor, ha figyelembe vesszük hogy a piac mindeközben 4 százalékkal szűkült. Európában a SEAT összes eladásai január és június között több, mint 5 százalékkal nőttek 2005 első félévéhez viszonyítva.

A legerősebb Cupra

Az első Leon Cupra 2000-es bemutatása óta a SEAT folyamatosan fejlesztette motorjait, így a Cupra lett a márka zászlóshajója, kezdve a 204 lóerős változattal, a 215 lóerős kivitelen át a 225 lóerős Cupra R-ig. Most a 240 lóerős 2.0 TFSI motor egy WTCC versenyautóhoz méltó teljesítménnyel vértezi fel a Leon Cuprát – legnagyobb sebessége 247 km/h, és 6,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/óra sebességre. A Cuprák másik tradicionális jellemzője látványos megjelenése és sportos utastere. Az új Leon Cupra sem kivétel, pompás 18 colos keréktárcsákkal, a már megszokott polírozott acél ovális kipufogóvéggel, egyedi kormánykerékkel és sebességváltógombbal, valamint fekete belső kárpitozással készül. Az Ibiza Cuprához hasonlóan a Leon is hátsó ajtajának közepén viseli a Cupra logót, és ébenfekete külső visszapillantó tükröket kapott. A beltér egyik legszembetűnőbb újdonsága az exkluzív, sportos kagylóülés.