A versenyen várhatóan több mint 20 000-en indulnak összesen 28 országból.

Európában 2003-ban több, mint 50 000-en lelték halálukat közúti balesetben, – Magyarországon tavaly pedig 1295-en. A lehangoló statisztikák ismeretében a Scania “Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető” címmel versenyt hirdet, hogy növelje a közlekedés biztonságát, és hangsúlyozza a hivatásos sofőrök ebben játszott jelentős szerepét.

“A közúti balesetek megelőzésének kulcsa az autóvezető. Egy jól képzett és gyakorlott sofőrnek lényegesen nagyobb esélye van elkerülni egy balesetet, és megmenteni utasai és más autósok életét” – mondta Thomas Bertilsson, a Scania Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A “Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető” verseny a Scaniának a közlekedésbiztonság népszerűsítéséhez, és a hivatásos sofőrök helyzetének javításához kapcsolódó elkötelezettségét jelzi. A “Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető” verseny nemzetközi védnökei az Európai Bizottság és a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Szervezete (IRU), főszponzora pedig a Michelin és a Shell. Az esemény magyarországi védnökei a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), szponzorai pedig a Raiffeisen Lízing és a Schmitz Cargobull.

Idén első alkalommal rendezik meg a versenyt Magyarországon. Az első körben a versenyzőknek elméleti tesztet kell kitölteniük, amelyekhez a Scania márkaszervízekben juthatnak hozzá, vagy az internetről (www.scania.hu) tölthetik le. A legjobb 60 sofőr vehet részt a négy regionális fordulóban (április 23 – Tiszaújváros, április 30 – Biatorbágy, május 21 – Szeged, május 28 – Veszprém). A helyi versenyek első három helyezettjei indulhatnak az országos döntőben az első helyért. A legjobb magyar kamionpilóta 27 különböző országból érkező tehergépkocsi-vezetőkkel mérkőzhet majd meg szeptemberben, a Scania södertaljei főhadiszállásán megrendezendő európai döntőben.

A fődíj “Az év haszongépjárműve 2005” címet elnyert R-szériás Scania nyerges vontató, kb. 100.000 euró értékben.

A verseny szorosan kapcsolódik a hivatásos gépjárművezetői oktatásra vonatkozó EU-irányelvhez (2003/59/EC direktíva, a teher- és utasszállító sofőrök alapképzéséről és rendszeres továbbképzéséről), amelyik a fiatal vezetők biztonságtudatának fejlesztésére irányul. Az Európai Bizottság nagyra törő célt tűzött ki 2010-re: a közúti balesetek áldozatai számának a felére csökkentését Európában. A Scania célja, hogy segítse az Európai Uniót eme célkitűzés elérésében.