A kabrióként tesztelt autó frontális ütközésnél nyújtott kiváló teljesítménye még az e tekintetben a piac eddigi legbiztonságosabb autójánál, a Scénic II-nél is jobbnak bizonyult. A Renault ezzel az eredménnyel megszilárdította vezető helyét a biztonság terén.

Az Euro NCAP töréstesztjeit a valós balesetek 70-80%-ának megfelelően reprodukálják. A Mégane Coupé-Cabriolet tesztelése során az autó szerkezete az utastérbe történő mindennemű behatolást megakadályozott. A tesztbábuk kielemzését követően a sérülési mérleg az utasvédelmi rendszer hatékonyságát bizonyította.

Az első ülések dupla övelőfeszítőit felváltó övalácsúszás-gátló tökéletesen megakadályozza a vezető és a mellette ülő utas övalácsúszását, így a hasi sérüléseket. A rendszer az utasokat tökéletesen az üléshez szorítja és megszünteti az alsó végtagok bárminemű sérülésének kockázatát.

Megerősített karosszéria-szerkezet

A vezető és az utasok tökéletes védelmének biztosítása érdekében frontális és oldalsó ütközés, illetve borulás esetén a Mégane Coupé-Cabriolet szerkezetéhez különleges, nyitott modellhez igazodó védelmi rendszer kidolgozására volt szükség. A karosszéria-szerkezetet megerősítették. A hátsó ülések mögött a karosszéria két oldalát két válaszfal (egy alsó és egy felső) köti össze a merevebb tartás érdekében. Az alsó fal és a padlólemez közötti kötést ragasztóval erősítették meg. A karosszéria oldala három különálló részből tevődik össze, így sikerült megerősíteni a nagy igénybevételnek kitett területeket. A védőkötény a karosszéria hosszirányú hajlásának ellenőrzése és a nagyobb merevség szempontjából lényeges. Az A-oszlop/szélvédőkeret együttes megerősítése és merevítése elengedhetetlen volt az utasok védelme szempontjából borulás esetén. A megszilárdítást 35 mm átmérőjű, 6 mm vastag, a szélvédőkeretbe épített nagy rugalmasságú acélcsővel, valamint egy nagy vastagságú merevítővel érték el. Az egész egy tömböt alkot az A-oszloppal és annak merevítőjével. A behatolás mértékét ily módon sikerült csökkenteni frontális ütközéseknél. Az elülső alkatrészeket úgy tervezték, hogy ütközés esetén egymásba tolódva óvják az utasokat a mechanikai elemek behatolásától. A kormánykerék váza deformálódik, a kormányoszlop visszahúzódik. A beeső fékpedál csökkenti az alsó végtagok sérülésének veszélyét, a vezető és az első utas lábszárcsontját és bokáját betétek védik. A műszerfal íve szintén a lábszárcsont alakját követi, így ütközés esetén az igénybevétel megoszlik az utas és a műszerfal között. A számos védőbetét – így az ajtóburkolatokban – az oldalirányú ütközések erejét csökkenti.

A Coupé-Cabriolet sajátosságaihoz igazított utasvédelmi rendszerek

A modell megalkotói a tökéletes összhang megteremtésére törekedtek a szerkezet energiaelnyelő képessége és az utasvédelmi berendezések között. A Mégane Coupé-Cabriolet-t harmadik generációs Renault Utasvédelmi Rendszerrel látták el, amely az első üléseknél két adaptív frontlégzsákból és övelőfeszítős biztonsági övekből áll, 400 daN nyomatékú mellkasi, és 600 daN nyomatékú medence överőhatárolókkal. Az első ülőhelyeket a dupla övelőfeszítők helyett az ülések ülőlapjában elhelyezett övalácsúszás-gátlókkal látták el. A berendezést fej-mellkas oldallégzsákok egészítik ki. A hátsó üléseket 600 daN-os erőhatárolóval és övfeszítővel ellátott két biztonsági övvel szerelték fel. A padlólemezen elhelyezett megerősített acéllemez és a rövid övcsatok hatékonyan csökkentik az övalácsúszás veszélyét frontális ütközések esetén. A hátsó szélső üléseket szériafelszerelésként a megfelelő gyermekülések rögzítését szolgáló hárompontos Isofix rögzítőrendszerrel látták el. A rendszer biztosítja az ülés megfelelő rögzítését és megkönnyíti a beszerelést. Az univerzális gyermekülés előre történő beszerelése hatástalanítja az övalácsúszás-gátló légzsákot és az utasoldali légzsákot. Borulás esetén az utasokat védőcella óvja, mely elöl a szélvédőkeret felső részéből, hátul pedig a fix vagy (opciós) automata borulókeretből áll. A borulókeretet 35 mm vastagságú energiaelnyelő hab borítja.