A „Szahara“ nevű bézsmetál színben készült jubileumi autót a Škoda Auto, Mladá Boleslav város Segélyszolgálatának ajándékozta, amely több mint 700 nyugdíjast és mozgássérültet lát el a Középcseh tartományban.

A Volkswagen Konszern 1991. áprilisában vásárolta meg a cseh Škoda autógyárat. Ebben az időben a gyár évente mintegy 170.000 autót gyártott az egyetlen típusból, a Favoritból. A közös munka első eredménye a márka történetének egyik legsikeresebb modellje, a Škoda Felicia, amelyből a gyártásának 2001-ben bekövetkezett leállításáig rekordszámú, összesen 1.420.441 darab jármű talált gazdára.

A Škoda Octavia volt az első olyan autó, amely részesülhetett a Volkswagen Konszern más járműveinél alkalmazott elemek és műszaki megoldások közös felhasználásának stratégiájában. Az Octavia gyártásához 1996-ban Mladá Boleslav-ban egy új összeszerelő üzemet építettek, amelyet a mai napig Európa egyik legmodernebb gyáraként tartanak számon. A Škoda Octavia időközben a vállalat gyökeres átalakításának, valamint a márka egykori imázsának és presztízsének visszaállítását célzó út szimbólumává vált.

A legnagyobb Škoda, a Superb magas színvonalú gyártásához 2001-ben egy teljesen új gyárat hoztak létre Kvasiny-ban. A Škoda Auto és a Volkswagen Konszern 14 éves együttműködése alatt a gyártás valamennyi részét, különösen a motorgyártást és az összeszerelő csarnokokat a legmodernebb technológiával látták el és versenyképessé tették a konkurenciáéval.

A Volkswagen Konszern 1991-es megjelenése óta a Škoda járművek a legnagyobb számban a Mladá Boleslav-i törzsgyár futószalagjain készültek, szám szerint 3.756.148 darab autó. A Mladá Boleslav-i gyárban készülnek a Fabia és Octavia modellek, itt is szerelik össze őket, de nemcsak a Škoda autók, hanem a VW konszern más márkái számára is gyártanak motorokat és váltókat. Az elsősorban a Škoda Octavia kombit, valamint az Octavia sorozat különleges modelljeit (a sportos Octavia RS-t, valamint a négykerék-hajtású Octavia Kombi 4×4-et) összeszerelő Vrchlabí-i üzemben ez idő alatt 727.046 autót gyártottak. A Kvasiny-i gyárban, – ahol jelenleg a Superb modell összeszerelése folyik, egyúttal itt készítik elő az új Škoda Roomster modell gyártását – a VW Konszern megjelenése óta összesen 389.697 autót állítottak elő.

A Škoda modellek gyártásában 2000-ig a lengyelországi Poznaň-ban található Volkswagen gyár is részt vett. Jelenleg a Volkswagen Konszern ukrajnai, bosznia-hercegovinai, indiai és kazahsztáni gyárainak futószalagjain is készülnek Škoda modellek. A márka nemzetközi terjeszkedését célzó hosszú távú stratégia keretén belül készítik elő a Škoda járművek kínai gyártását is.

A jubileumi ötmilliomodik autó egy újgenerációs Škoda Octavia. Ezt a modellt 2004 tavaszán vezették be a piacra. Az Octavia Kombi és az Octavia Kombi 4×4 változatok 2004 őszén mutatkoztak be, ebben az évben pedig a modellsorozat kínálata a Škoda Octavia RS és Škoda Octavia Combi RS családi sportautókkal bővült. Az Octavia modell népszerűségét az értékesítés eredményei, műszaki kiforrottságát és érdemeit pedig szakértők bizonyítják.

Az újgenerációs Škoda Octavia nemcsak Csehországban, hanem Finnországban, Nagy-Britanniában, Litvániában, Bulgáriában és Szerbia-Montenegróban nyerte el „Az év autója” címet. A Škoda Octavia a presztízsnek számító „Arany Kormánykerék“ díjat, az „AutoTrophy“ díját, Olaszországban „A Világ Legszebb Autója“ presztízscímet, Csehországban pedig „Az Év Legszebb Autója 2005-ben“ díjat nyerte el. A Škoda Auto ebben az évben ünnepli az első Škoda autó előállításának 100. és a Mladá Boleslav-i gyár alapításának 110. évfordulóját. A Škoda márka modelljeit jelenleg a világ 85 piacán értékesítik.

A Škoda Auto ebben az évben a Škoda Fabia, Octavia Combi, Octavia és Superb modellek gyártásával rekordszámú, 491.000 autót fog előállítani.