A Škoda Auto Csoport a ŠKODA AUTO a.s. anyacégből, illetve ennek konszolidált leányvállalataiból áll: a Škoda Auto Deutschland GmbH, a ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., a Skoda Auto Polska S.A., a Skoda Auto India Private Ltd., valamint az equity-módszer szerint konszolidált OOO VOLKSWAGEN Group Rus.

A Škoda Auto az elmúlt év során a jóval nehezebbé vált külső körülmények ellenére tovább növelte kiszállításait. „A 2008-as esztendőben ismét kiszállítási rekordot állítottunk fel, s tovább erősítettük piaci pozícióinkat“ – jelentette be Reinhard Jung, a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke. A járműkiszállítások összesen 674.530 járművet tettek ki, s 7,1 százalékkal, azaz 44.498 darabbal múlták felül a 2007-es mennyiséget. A legintenzívebb növekedést produkáló régiók illetve piacok között Közép- és Kelet-Európa, valamint Ázsia is szerepel: Kína (+117 százalék), Oroszország (+84,2 százalék), India (+31,9 százalék) és Ukrajna (+25,2 százalék).

E kiváló értékesítési eredményekhez 344.857 járművel (+11,3 százalék) elsősorban az Octavia (az Octavia Tour modellekkel együtt), valamint 246.561 darabbal (+5,9 százalék) a Fabia sorozat járult hozzá. A legnagyobb, 24,9 százalékos növekedést összesen 25.645 darabos volumennel a Superb modellcsalád érte el. A Škoda Auto a Superb második generációjával 2008 legjelentősebb Skoda-újdonságaként jelent meg a piacon. A Roomster 57.467 értékesített példánnyal 13,8 százalékkal elmaradt az előző évi mennyiségtől.

A pénzügyi világválság, a piacok általános visszaesése és mindenekelőtt a cseh korona árfolyamának minden fontosabb devizához (Euro, USA-dollár, orosz rubel, angol font) képest tapasztalható 2008-as kedvezőtlen változása jelentős negatív hatást fejtett ki a Škoda Auto eredményére. A fő pénzügyi mutatók így az értékesítési darabszámok kedvező alakulása ellenére is elmaradnak az előző évi értékektől.

A tőkearányos nyereség 15,1 százalékos értékével ismét fedezni tudta a tőkeköltségeket, jelentősen túlszárnyalva a 9 százalékra kitűzött saját kamatküszöböt is. Mindazonáltal a 2007-es tőkearányos nyereség még 22,5 százalékra adódott, a vállalat így 7,4 százalékpontos csökkenést könyvelhetett el. A 13,6 milliárd cseh korona működési eredmény 6,2 milliárddal (-31,2 százalék) marad el az előző évi 19,8 milliárdos értéktől. Az adózás előtti eredmény 6,5 milliárdos csökkenéssel (-32,6 százalék) 13,4 milliárd cseh koronára adódott.

A 200,2 milliárd cseh korona forgalom szintén az előző évi alatt maradt (222,0 milliárd cseh korona; -9,8 százalék). A forgalom az alábbi tételekből tevődik össze: járművek (87,7 százalék), eredeti alkatrészek és kiegészítők (7,4 százalék), a Volkswagen Konszern felé irányuló alkatrészszállítás (3,2 százalék), valamint egyéb áruk illetve szolgáltatások (1,7 százalék). A 2008-as év során is a Škoda Auto maradt a Cseh Köztársaság legnagyobb exportőre, 6,7 százalékos részesedést birtokolva az ország teljes exportvolumenéből.

A vállalatcsoport beruházásai 2008-ban mintegy 14,6 milliárd cseh koronát (+2,1 százalék) tettek ki. Ezek súlypontja a márka termékpalettájának fejlesztésére (Superb, Octavia), illetve bővítésére (Yeti, GreenLine sorozat), valamint az új Mlada Boleslav-i műszaki centrum befejezésére esett.

„A 2008-as év meglehetősen nehéz esztendőnek bizonyult a Škoda Auto számára. Egyedül a cseh korona árfolyamának minden jelentős devizához, különösképpen az euróhoz és az USA-dollárhoz képest tapasztalható 2008-as kedvezőtlen alakulása 6,3 milliárd cseh koronával terhelte meg működési eredményünket 2007-hez képest. Másképpen úgy is fogalmazhatunk, hogy a Škoda Auto 2008-ban az összes piacra kiterjedő gazdasági válság, illetve további negatív makroökonómiai tényezők ellenére is jobb eredményt produkált volna, mint 2007-ben, amennyiben a cseh korona árfolyama a 2007-es átlagértékén marad. A visszaeső keresletre adott gyors reakcióink és mindenekelőtt következetes költségcsökkentési törekvéseink nagyban segítettek megőrizni pénzügyi stabilitásunkat“ – kommentálta a helyzetet és a pénzügyi eredmények alakulásának okait Holger Kintscher, a Škoda Auto igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. A 2009-es üzleti kilátásokat azonban továbbra is bizonytalanság és jelentős kockázatok jellemzik, így a jelenlegi gazdasági helyzetben csaknem lehetetlen megbízható előrejelzéssel szolgálni a 2009-es esztendőre. „Rendkívül nehéz időszak elébe nézünk“ – hangsúlyozta Holger Kintscher.

„A 2009-es év azonban a kihívások sokasága mellett számos lehetőséget is rejt a Škoda számára. A Yeti formájában röviddel ezelőtt mutattuk be a márka immár ötödik modellsorozatát, s az év további részében – például a Superb Combi megjelenésével – tovább bővítjük termékpalettánkat. Ugyancsak tovább kívánunk haladni a Škoda egyre nemzetközibbé alakításának útján, célzottan szélesítve e tekintetben végzett tevékenységünket. Rendkívül pozitív jelzés számunkra Fabia modelljeink jelenlegi sikere, illetve az előző év azonos időszakát meghaladó volumenű megrendelés-állományunk“ – foglalta össze Reinhard Jung a Skoda jelenlegi fejlődését.