Ennek eredményeként az első féléves értékesítés is rekorderedménynek számít: 1.481.152 jármű kelt el, vagyis 14,2 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A hazai, koreai piac nem volt élénk júniusban, így az eladások 14,6 százalékkal csökkentek (48.301 darabra). Ugyanakkor 20 százalékkal nőtt a külföldi értékesítés, ami elérte a 205.545-ös darabszámot.
A gázolaj szokatlanul magas ára miatt az SUV-k eladásának látványos csökkenése tovább folytatódott a koreai piacon: a Hyundai SUV-modelljeinek eladásai 40,2 százalékkal zuhantak júniusban (5.297 darabra).
Ennél jóval rugalmasabban alakultak a Hyundai hazai személyautó-eladásai, amelyek 6,4 százalékkal, 32.234 darabra emelkedtek. Az eladási listák élén az új modellek álltak: a Genesis, a Sonata és az i30.
“Annak ellenére, hogy az olaj és más árucikkek árai emelkednek, mégis megvalósíthatónak látjuk a 3 milliós értékesítési cél elérését. Ez leginkább Kína és India élénk ütemű fejlődésének köszönhető, valamint az Oroszországhoz és a Közép-Kelethez hasonló, egyre erősödő piacokon elért eredményeinknek,” mondta a Hyundai egyik tisztségviselője.
A koreai piacon a haszonjárművek eladásai is visszaestek: 27,7 százalékkal kevesebb (7.189 darab) teherautó, és 51,8 százalékkal kevesebb (3.581 darab) busz kelt el.
A Hyundai három koreai üzeme 102.570 autót gyártott külföldi rendelésre, ami 6,1 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt. A vállalat négy külföldi gyárában – Indiában, Törökországban, Kínában és az USA-ban – 102.975 darab autó készült, 38,0 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában; ez leginkább a cég kínai és indiai gyáraiban folyó élénk termelésnek volt köszönhető.
A másodlagos összeszerelésre gyártott egységek kiszállítása 5,7 százalékkal, 19.156 darabra nőtt.