Becslése szerint a két autómárka együttműködéséhez a Fiat hozzájárulásának a készpénz értéke valahol 8 és 10 milliárd dollár között van. Nardelli ugyanakkor kiemelte, hogy a Fiat technológiája révén cége egy új üzemanyag-takarékos modellcsaládra fordítandó 3-5 éves fejlesztési munkát takaríthatna meg – írja a Bloomberg.

A két cég termékmegosztásról szóló megállapodása azonban az amerikai kormányzati kölcsöntől függ. A Chrysler a már felvett négymilliárd dolláros állami hiteltámogatáson felül újabb ötmilliárdos kölcsönt igényelne, ez kétmilliárddal magasabb az elemzői várakozásoknál.

A januárban közzétett tervek szerint a FIAT – technológia átadása fejében – 5 százalékos részesedést szerezhetne a Chryslerből, s opciót kapna a főrészvényes Cerberus Capital Managementtől, hogy a pakettjét 55 százalékig emelje. Az olasz cég ugyanis azt tervezi, hogy kisautóit – különösen a Fiat 500-ast, valamint az Alfa Romeo márkát bevezeti az amerikai piacra.