A különlegességre egy angol garázsban bukkantak rá. A Bugatti egy orvosé volt, aki a garázsában rejtegette és utoljára 1960 körül használta. A kincsre a doktor rokonai bukkantak rá, halála után. Az autó egyike annak a tizenhét darabnak, amelyet ebből a típusból gyártottak – írja az AP.

A Bugatti 57S Atalante egy kétüléses, 1937-es modell, amelynek csúcssebessége 209 km/óra. Tekintve, hogy ebben az időszakban az autók többsége ennek maximum a felére volt képes, a legendás Bugatti gyár produktuma igazi különlegesség. Az autót a jövő hónapban értékesíti egy párizsi aukció keretében, vélhetően mintegy 4,3 millió dollárért, azaz több mint 800 millió forintért.

Az autó első tulajdonosa Francis Curzon, az ötödik Earl Howe volt – az arisztokrata politikus a képviselőség mellett nyerte meg a 24 órás Le Mans-i versenyt, annak ellenére, hogy 44 éves korában ült először versenyautó volánja mögé. Az Earl hatszor indult a versenyen, az első alkalmat kivéve mindig saját autóival. A Time Magazin szerint a harmincas években ő rendelkezett a legkiválóbb sportautó gyűjteménnyel. Hazafias érzelmei ellenére több külföldi modellt is vásárolt, közöttük Bugattikat is, amelyekkel folyamatosan versenyeken vett részt. Curzon a Brit Autóversenyzők Klubjának elnöke és a Nemzetközi Automobilszövetség (FIA) alelnökeként is tevékenykedett.