A SAV koncepció további fejlesztésének köszönhetően a bajor konszern kínálatában már három X modellből (X3, X5, X6) lehet választani és a paletta idén új taggal bővül majd.

Az X5 sikerének titka kezdetektől fogva abban rejlett, hogy az autó tökéletesen kombinálta a BMW modellekre jellemző dinamizmust és vezetési élményt a terepező képességekkel. A karosszériának, a felfüggesztésnek és az olyan innovatív elektronikai rendszereknek köszönhetően, mint a DSC (Dynamic Stability Controll) az ADB-X (Automatic Differencial Brake) fékrendszerrel kiegészítve, valamint a HDC (Hill Descent Control), az X5 teljesen különbözik a hagyományos terepjáróktól, és egyszerre kínál kiváló menetdinamikát terepen és műúton.

A BMW X5 második generációja 2006 őszén mutatkozott be és vitte tovább elődjének karakteres tulajdonságait. A megnövelt helykínálattal és további innovatív felszereltséggel jelentkező utód már hétüléses változaban is elérhető, a továbbfejlesztett, intelligens xDrive negykerék-meghajtás pedig az útviszonyokhoz alkalmazkodva osztja el a nyomatékot a kerekek között.

Az X5 dizájnja, biztonsága és minősége több elismerésben részesült: 2007-ben elnyerte az „autonis” design díjat az auto motor und sport című laptól; a J.D. Power fogyasztói elégedettségi felmérésében aranyérmes lett; az Auto Bild „Auto 1” versenyén pedig a legbiztonságosabbnak ítélte saját kategóriájában. A sikeres 2007-es évet további díjak követték 2008-ban: az auto motor und sport olvasói a „Legjobb Autók” közé választották, és kétszer egymás után elnyerte az Auto Bild „Value Master of the Year” díját. Az amerikai IIHS (Autópálya Közlekedésbiztonsági Intézet) egyik töréstesztjén 2000-ben a legbiztonságosabb autó lett, majd az NCAP törésteszten 2003-ban is az elérhető legmagasabb öt csillagot szerzte meg. A második generációt 2007-ben és 2008-ban is „A Legbiztonságosabb Vétel” elismeréssel tüntette ki az IIHS.

A BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiának köszönhetően a legújabb BMW X5 modellek nemcsak erősek, de gazdaságosak is. A X5 xDrive 3.0d-t például 235 lóerős, soros hathengeres motor hajtja és 520 Nm csúcsnyomatéka már percenkénti 2000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. A háromliteres dízel 8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, míg átlagos fogyasztása mindössze 8,2 liter 100 kilométerenként.