A környezetvédelem, a károsanyag-kibocsátás csökkentése olyannyira fontossá (vagy divatossá) vált az autóiparban, hogy a Porsche AG Genfben jelentette be: tervbe vette, hogy jelentősen csökkenti járműveinek szén-dioxid- és károsanyag-kibocsátását. Sőt, miközben a Porsche fejlesztőközpontjában dolgoznak a 85 százaléknyi etanolt tartalmazó üzemanyag-keverékkel is működő autón, a stuttgarti luxus-sportkocsi márka egy úgynevezett „Full-Hybrid”, vagyis teljes elektromos-benzin motor hibrid rendszer bevezetését is tervezi. A Mercedes 2009-re jelezte hibrid autójának bemutatását.
A szokásosnál drágább rendszert főként a prémium autókat vásárlók engedhetik meg maguknak, másrészt a hibridek kisebb fogyasztása és alacsonyabb károsanyag-kibocsátása éppen a nagy teljesítményigényű vagy nagyobb tömegű és légellenállású divatos sportos terepjáróknál lehet hasznos. Ilyet a – hibrid meghajtásban úttörő – Toyota prémium márkája, a Lexus már forgalmaz Európában, ugyanakkor a Toyota Hybrid Synergy Drive technológiája bemutatkozott a márka új tanulmánymodelljében, a Hybrid X-ben.
A Honda pedig – amely Magyarországon is megkezdte a Civic hibrid motoros változatának értékesítését – kiállította a németországi kutató-fejlesztő központjában tervezett Small Hybrid Sports Concept modellt, egy négy méter hosszú, kompakt autót. Ugyancsak köznapi méretű hibrid jármű a Kia Rio, amelyet a 2005 végén megnyitott, környezetvédelmi technikák kifejlesztésével foglalkozó Hyundai–Kia Eco-Technology Research Centre (ETRC) kutatóközpontban terveztek. A hibrid változat károsanyag-kibocsátása 37 százalékkal alacsonyabb, mint a normál, benzines Rióé, az üzemanyag-felhasználás hatékonysága pedig 44 százalékkal jobb.
A BMW más utat választott: mindennapos használatra alkalmas, hidrogénüzemű limuzinja mérföldkő a tartós és károsanyag-kibocsátástól mentes autózás felé vezető úton. A BMW Hydrogen 7 benzinnel és hidrogénnel egyaránt üzemelő 12 hengeres motorja 260 lóerős, és kettős üzemének köszönhetően hatótávolsága több mint 700 kilométer.
A környezetvédelem mellett a másik gyakran említett kifejezés a szalonon az olcsó autó és a Logan. A General Motors, a Toyota és a FIAT egyaránt a Renault/Dacia Logant, illetve annak piaci sikereit állította követendő példaként. A FIAT szempontjából ez azért is érdekes, mert az olcsó „világautó” koncepciót éppen az olaszok hirdették meg jó néhány éve, a „világautó” Palio azonban Európában nem lett sikeres. Most azonban Sergio Marchionne, a FIAT elnöke bejelentette, hogy a Logan nyomdokaiban szeretne járni a gyár – együttműködve indiai partnerével, a Tata Motorsszal –, hogy új, olcsó kisautóval jelenjenek meg Ázsiában, illetve Kelet-Európában.
A Renault ugyanakkor a közelmúltban azt tette közzé, hogy még a Logannál is olcsóbb gépkocsi tervezésével foglalkozik – írta a Financial Times, hozzáfűzve: a Volkswagen csoportot irányító Martin Winterkorn nemrégiben egy ultrakönnyű kisautó fejlesztéséről beszélt, de nemcsak a feltörekvő piacok, hanem Európa számára is.
Az új piacokkal szembeni várakozást jól jelzi, hogy az évek óta világszerte megállíthatatlanul egyre följebb törő Toyota elnöke, Vatanabe Kacuaki kijelentette: egy olcsó, a Logannal eredményesen versengő modell létrehozása érdekében radikális újra kell gondolni a termelési és gyártási folyamatokat.
A nagy autógyártó csoportok közül talán utolsóként a General Motors jelentette be, hogy szintén tervezi hét-nyolcezer dolláros kisautó és kilencezer dolláros, a Dacia Loganhoz hasonló alsó középkategóriás modell gyártásba állítását az olyan feltörekvő piacok számára, mint India, Kína és Oroszország.
A szalon magyar vonatkozása, hogy Szentgotthárdon készül a most debütált Opel Corsa OPC 1,6 literes, 192 lóerős turbómotorja. A szakújságírók szavazatai alapján pedig az Opel Gt nyerte el az Év Kabriója 2007 címet.