A Veszprém déli elkerülő szakaszt a Litéri és Füredi csomópontok között 7,5 kilométeren négysávossá bővítik, a lámpás csomópontok helyett külön szintű csomópontokat alakítanak ki, a meglévő burkolatot pedig felújítják, korszerűsítik. A beruházásnak köszönhetően a Balaton és Budapest közötti, rendkívül forgalmas útszakaszon megszűnhetnek a rendszeres torlódások.

A kivitelezési munkálatok április végén kezdődtek az új Budapesti csomópontnál, ezt Litér felől haladva a 2×2 sáv kiépítése és a teljes burkolat cseréje követi. Ezzel párhuzamosan indulnak a további szükséges közműkiváltások, az előkészítő és hídépítési munkák is. A Litéri és a Budapesti csomópont közötti szakasz várhatóan 2021 decemberére készül el, míg a Füredi csomópontig tartó folytatás kivitelezési munkái tervezetten 2023 elejéig tartanak majd. A déli elkerülő út bővítésével Veszprém kelet-nyugati irányú megközelíthetősége tovább javul, Budapest felé pedig kiteljesedik. A 8-as főút forgalma a kivitelezés ideje alatt is biztosított lesz két sávon, a meglévő és megépítendő Almádi és Füredi csomópontokban. A csomópontok zárását időben eltolva, a nyári időszakon kívülre ütemezik annak érdekében, hogy a munkálatok a lehető legkisebb mértékben zavarják a térségben közlekedőket.

A 8-as számú főút Körmend felé vezető oldalán, az új Budapesti csomópontnál a külső sávot mintegy 1,3 km hosszban, július végéig lezárták. Fotó: NIF

A fejlesztés nemcsak a veszprémieknek fontos, hanem a térségben élők számára is, hiszen a város a Bakony és a Balaton ölelésében kiemelt központ, ahová a környező településekről sokan járnak nap mint nap munkába és iskolába. A megvalósuló beruházással több tízezer ember élete válik könnyebbé és biztonságosabbá a mindennapokban.
A projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Strabag Építő Kft. végzi nettó 25,3 milliárd forint értékben.

Nincs megállás!
A koronavírus-járvány és a veszélyhelyzeti intézkedések a védekezés első szakaszában nem okoztak jelentős késedelmet a hazai közlekedésfejlesztésben. A munkálatok fokozott elővigyázatossági intézkedések mellett az elmúlt hetekben is folyamatosan zajlottak, a tartós fennakadásokat pedig nemcsak az új szakaszok építésénél, hanem a Magyar Közút beruházásaiban zajló közútfelújitások esetében is sikerült elkerülni. Az innovációs tárca ennek megfelelően változatlanul úgy számol, hogy idén a rendkívüli körülmények ellenére is elkészülhet többek között Eger gyorsforgalmi bekötése, az M4-es és az M76-os több szakasza, az M0-ás déli szakasz korszerűsítésének első üteme és az új komáromi Duna-híd is.