Technikailag ugyan a világ üzemanyag-szükségletének 11 százalékát lehetne ilyen forrásból fedezni 2050-ig, ám ez az élelmiszer-termelés szűkösségéhez vezetne. Eközben a bioüzemanyagok elterjedése legfeljebb három százalékkal csökkentené a közlekedésből adódó szén-dioxid-kibocsátást. A jelenlegi támogatások helyett ezért az OECD szerint a mainál környezetkímélőbb bioüzemanyagok kifejlesztését kellene ösztönözni, és olyan, technológiasemleges adókat lenne szükséges bevezetni, amelyekkel a piac erői kikényszerítenék a „zöldülést”. Az EU egyelőre más úton jár, és deklarált célja, hogy 2020-ra a tagállamok 10 százalékosra növeljék a bioüzemanyagok felhasználását. Magyarország az uniótól az Új Magyarország fejlesztési terv, illetve az Új Magyarország vidékfejlesztési program keretéből kaphat majd erre forrásokat. A támogatott bioetanol-programot a jelenlegi piaci körülmények között Gráf József agrárminiszter is megkérdőjelezi, Fodor Gábor környezetvédelmi miniszter azonban támogatja azt.