A 2010-2020 közti évtized közlekedésbiztonsági szempontból nemzetközileg (Decade of Action) és az Európai Unió szintjén (az Európai Unió Közlekedési Fehér Könyve) is prioritást élvez, mivel kiemelt cél a közlekedési balesetek számának jelentős csökkentése. A lakosság közlekedési szemléletformálásában kulcsszerepet játszanak a közlekedésbiztonsági kampányok. Hazánkban és az Európai Unió más országaiban számos közlekedésbiztonsági kampány zajlik és zajlott az elmúlt években, de vajon mennyire voltak ezek hatékonyak? Hogyan mérhető egyáltalán a kampányok hatékonysága? Milyen innovatív kommunikációs eszközök és módszerek állnak rendelkezésre a kampányok szervezésében részt vevő szakemberek számára? Hogyan lehet ezeket hatékonyan felhasználni? Milyen tapasztalatokkal rendelkeznek a visegrádi országok ezen a területen? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ az I. CERSC (Conference on Effectiveness of Road Safety Campaigns) konferencia, melyen elismert szakemberek tartottak előadást a visegrádi országokból és más európai államokból.

A konferencia kiváló lehetőséget nyújtott a nemzetközi szintű tapasztalatcserére. A kétnapos szakmai programon a résztvevők a kampányok értékelési módszertanának fejlesztése mellett a hatékonyságnövelés lehetőségeit is megvitatták, és megismerhették egymás nézőpontjait a témában. Bebizonyosodott, hogy a visegrádi országok hasonló kihívásokkal néznek szembe a közlekedésbiztonsági kampányok területén, szükségesnek ítélik az összefogást, és sikeresnek ítélik a kezdeményezést, melyet első lépésként értékeltek a kampányok hatékonyságának fejlesztése érdekében kijelölt úton. A konferencia a Premium Relations szervezésében az International Visegrád Fund pályázati alapjának segítségével, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. szakmai támogatásával jött létre.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!