Rendszámcsere – tényleg?

2012. január 20. (péntek) Lővei Gergely

A hírek szerint lecserélnék a rendszámokat, csak azért, hogy a költségvetés bevétele emelkedjen. Ez komoly?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Sajtóértesülések szerint (hvg) csak azért lenne rendszámcsere Magyarországon, hogy a költségvetés 12 milliárd forint bevételhez jusson még az idén. Az ütemezés alapján mindössze két év alatt lebonyolítanák a cserét, ami elég optimista becslésnek tűnik. Ki az, aki manapság önként és dalolva rohanna, hogy az elsők között cserélje le a hatósági azonosító jelzését, és ezért még 8500 forintot is fizethessen?


Valószínűleg mindenki kivárna az utolsó pillanatig, az összes új rendszámot pedig nem lehet egyszerre legyártani. Igen, a remélt 12 milliárd forintnak egy jelentős része rögtön a kiadási oldalon is megjelenik, maga az alumínium-lemez, a nyomógép, a festék, a speciális fényvisszaverő fólia mind költség, no meg a rendszámot gyártó társaságnak is meg kell élnie valamiből. A félreértések elkerülése végett: nem szeretném a rendszámok legyártásával megbízott Plaket Kft.-t semmivel se vádolni, nem az ő kezdeményezésüknek tűnik a dolog.

A három betű-három szám kombináció még évekig-évtizedekig húzhatja, hiszen csak az MAL-xxx kombinációknál járunk, és az autópiac megtorpanása miatt lelassult az új rendszámok gyártásának üteme is.

Persze az államigazgatás rögtön egy kevésbé anyagi irányú indoklással is előállt: a bűnmegelőzést segíti, ha az autók a tulajdonosuk lakóhelyére utaló rendszámot kapnak. Ja persze, mintha nem lenne rengeteg apuka-anyuka nevén lévő autó a vidéki alacsonyabb KGFB tarifák miatt. Arról nem is beszélve, hogy az újfajta rendszámot is egyszerűen el lehet majd lopni, és egy másik autóra átrakni. Hiába lenne a változó méretek miatt esetleg csavarral rögzítve a tábla (mint például Németországban), az technikailag mindössze letérdelést és a lökhárító mögé nyúlást jelent, azaz 1 perc alatt kivitelezhető.

Csak remélni tudjuk, hogy egyszerű tévedésről van szó, valószínűleg a jelentősen csökkentett regisztrációs adó tételek miatti bevétel-kiesést szerették volna kompenzálni, több lehetőséget is felvetettek, amelyek közül a baleseti adó valósult meg. A rendszámcsere ötletét meg egyszerűen elfelejtették kitörölni. Az egésszel kapcsolatban csak annyi a baj, hogy a minisztériumok a helyzet tisztázása helyett egymásra mutogatnak, se az NGM-nél, se az NFM-nél nem érzik magukat illetékesnek. Úgy tűnik, nem csak következmények, de felelősség nélküli ország is vagyunk.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Rendszámcsere – tényleg?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. stallmajszter 2012. január 23. 05:27

    Autóstársaim! Senki ne cseréljen! Indítsunk polgári elégedetlenségi mozgalmat! Szemétdombra ezekkel a pénzlenyúlókkal!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Rendszámcsere – tényleg?


    Autóstársaim! Senki ne cseréljen! Indítsunk polgári elégedetlenségi mozgalmat! Szemétdombra ezekkel a pénzlenyúlókkal!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
11 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?