Rendszámcsere – tényleg?

2012. január 20. (péntek) Lővei Gergely

A hírek szerint lecserélnék a rendszámokat, csak azért, hogy a költségvetés bevétele emelkedjen. Ez komoly?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Sajtóértesülések szerint (hvg) csak azért lenne rendszámcsere Magyarországon, hogy a költségvetés 12 milliárd forint bevételhez jusson még az idén. Az ütemezés alapján mindössze két év alatt lebonyolítanák a cserét, ami elég optimista becslésnek tűnik. Ki az, aki manapság önként és dalolva rohanna, hogy az elsők között cserélje le a hatósági azonosító jelzését, és ezért még 8500 forintot is fizethessen?

A cikk a hirdetés után folytatódik

Valószínűleg mindenki kivárna az utolsó pillanatig, az összes új rendszámot pedig nem lehet egyszerre legyártani. Igen, a remélt 12 milliárd forintnak egy jelentős része rögtön a kiadási oldalon is megjelenik, maga az alumínium-lemez, a nyomógép, a festék, a speciális fényvisszaverő fólia mind költség, no meg a rendszámot gyártó társaságnak is meg kell élnie valamiből. A félreértések elkerülése végett: nem szeretném a rendszámok legyártásával megbízott Plaket Kft.-t semmivel se vádolni, nem az ő kezdeményezésüknek tűnik a dolog.

A három betű-három szám kombináció még évekig-évtizedekig húzhatja, hiszen csak az MAL-xxx kombinációknál járunk, és az autópiac megtorpanása miatt lelassult az új rendszámok gyártásának üteme is.

Persze az államigazgatás rögtön egy kevésbé anyagi irányú indoklással is előállt: a bűnmegelőzést segíti, ha az autók a tulajdonosuk lakóhelyére utaló rendszámot kapnak. Ja persze, mintha nem lenne rengeteg apuka-anyuka nevén lévő autó a vidéki alacsonyabb KGFB tarifák miatt. Arról nem is beszélve, hogy az újfajta rendszámot is egyszerűen el lehet majd lopni, és egy másik autóra átrakni. Hiába lenne a változó méretek miatt esetleg csavarral rögzítve a tábla (mint például Németországban), az technikailag mindössze letérdelést és a lökhárító mögé nyúlást jelent, azaz 1 perc alatt kivitelezhető.

Csak remélni tudjuk, hogy egyszerű tévedésről van szó, valószínűleg a jelentősen csökkentett regisztrációs adó tételek miatti bevétel-kiesést szerették volna kompenzálni, több lehetőséget is felvetettek, amelyek közül a baleseti adó valósult meg. A rendszámcsere ötletét meg egyszerűen elfelejtették kitörölni. Az egésszel kapcsolatban csak annyi a baj, hogy a minisztériumok a helyzet tisztázása helyett egymásra mutogatnak, se az NGM-nél, se az NFM-nél nem érzik magukat illetékesnek. Úgy tűnik, nem csak következmények, de felelősség nélküli ország is vagyunk.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Rendszámcsere – tényleg?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. stallmajszter 2012. január 23. 05:27

    Autóstársaim! Senki ne cseréljen! Indítsunk polgári elégedetlenségi mozgalmat! Szemétdombra ezekkel a pénzlenyúlókkal!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Rendszámcsere – tényleg?


    Autóstársaim! Senki ne cseréljen! Indítsunk polgári elégedetlenségi mozgalmat! Szemétdombra ezekkel a pénzlenyúlókkal!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

borult
14 °C
4 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?