Hétfőn jött az e-mail, hogy kedden várják a sajtó képviselőit és a vezetéstechnikai oktatás iránt érdeklődő motorosokat a Hungroringre, ahol rendőri segítséggel fejleszthetik motoros tudásukat. A biztonság kedvéért azért olyan hírességeket is meghívtak az eseményre, akik rendszeresen közlekednek motorkerékpárral.

Horváth Miklós, az öt magyarországi motorosrendőr-oktató egyike tartotta az elméleti előadást és ismertette a feladatokat a résztvevőkkel. A nagytétényi kiképzőbázison egyébként olyan magas színvonalon folyik a képzés, hogy Szlovénia átvette a magyar módszert, és nemzetközi szinten is sikeres a hazai módszer.

Még Talmácsi Gábor is tanult valamit a motoros rendőrtől - a gázkar végére szerelt műanyag lap segít gázt adni Még Talmácsi Gábor is tanult valamit a motoros rendőrtől – a gázkar végére szerelt műanyag lap segít gázt adni

A biztonságos motorozás első és legfontosabb feltétele a megfelelő védőfelszerelés, ami túlmutat a törvény által megkövetelt bukósisakon. Ezen kívül a legfontosabb, hogy a pilóta legyen teljesen ura a gépének, azaz ellenőrzött körülmények között próbálja ki motorjának határait. Jelen esetben a bemelegítés különféle egyensúly-gyakorlatokkal zajlott, amely során Horváth Miklós volt a követendő példa – az egy oldalra rakott lábakkal, a kormányt keresztben fogva motorunk című produkciót nem mindenki tudta lemásolni.

Horváth Miklós, az öt hazai motorosrendőr-oktató egyike osztotta meg tudását a jelen lévőkkel Horváth Miklós, az öt hazai motorosrendőr-oktató egyike osztotta meg tudását a jelen lévőkkel

Ezen kívül leginkább az alacsony sebességű manőverezést próbálhatták ki a motorosok, ahol a legfontosabb tanács a hátsó fék használata. Szűk íven könnyebb így fordulni, arra azonban nem árt odafigyelni, hogy vannak már olyan motorok a piacon, amelyek az extrém dőlésszöget és kis sebességet érzékelve leállítják a motort – ennek óhatatlanul borulás a vége. Talmácsi Gábor rávilágított arra is, hogy motorkerékpárokon belül is hatalmasak a különbségek – a versenymotorosok és sportos utcai gépeken elöl nagyon erős a fék, a robogókon azonban hátul van a tapadás.

Kis sebességű manőverezés gyakorlása volt a középpontban Kis sebességű manőverezés gyakorlása volt a középpontban

Nem elég tehát egy-egy adott típuson begyakorolni a mutatványokat, a vezetési tudást az épp aktuális motorkerékpárnak megfelelően fejleszteni – szinten tartani kell. Szintén fontos szabály, hogy nem az akadályra kell nézni, hanem oda, ahová menni akarunk – csak így van esélyünk arra, hogy elkerüljük az ütközést. További képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.