Az új Lagunához és Vel Satis-hoz a Renault egy új, nagyon hatékony navigációs rendszert kínál, a Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszert. Végül a Genfi Autószalon Renault-standja a márka sportpolitikájának is megkülönböztetett helyet biztosít.

A megfiatalított felsőkategóriás limuzinok

Az új Laguna vonalvezetését különösen a gépkocsi orr-részét átrajzolták, az utasteret áttervezték. A minőségre nagy gondot fordítottak. Az új Lagunát egy új, nagyon fejlett navigációs rendszerrel, a Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszerrel látták el, amelyet fokozatosan vezetnek be a márka többi gépkocsijánál is. A palettán megjelenik egy 205 lóerős, 2.0 turbófeltöltős motorral felszerelt Laguna GT változat is. A Laguna volt a világon az első olyan gépkocsi, amelyet az Euro NCAP 2001-ben öt csillaggal jutalmazott: az új Laguna további hangsúlyt fektet a Renault aktív és passzív biztonság területén megszerzett előnyére.

Az új Vel Satis merész vonalvezetésének korszerűséget kölcsönöz a gépkocsi orr-része (fényszórók és hűtőrács), a hátsó lámpák és a lökhárítók új vonalai. Az új Vel Satis választékot két továbbfejlesztett motorral kínálja a Renault: a 2.0 literes (melynek teljesítménye 170 lóerőre nőtt) és a 2.2 dCi részecskeszűrővel felszerelt erőforrással. A felszereltség – csakúgy, mint az új Laguna esetében –, a Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszerrel, illetve a továbbfejlesztett parkolást segítő rendszerrel gazdagodik. A kifinomult, nagyon kényelmes új Vel Satis még biztonságosabbá vált a xenon-fényszórók által biztosított, nagyobb megvilágított területnek köszönhetően.

A nagy egyterűek szegmensében vezető Espace-kínálatot az év eleje óta tovább erősíti a Dynamique változat, amelynek belső hangulata kényelmes, mértéktartó és sportos. A Mégane Trophy limitált széria a Mégane Renault Sport még sportosabb változata, melynél a sportos jelleget fokozza az egyedi alkatrészeket és beállításokat tartalmazó felfüggesztés. Ezt a sportalvázat a Renault opcióként a Mégane Renault Sporthoz is kínálja.

Motorok és sebességváltók

A manuális sebességváltóval szerelt választékot három új motorváltozat és egy új sebességváltó gazdagítja. Az 1.5 dCi dízelmotort a Modus-hoz vadonatúj Euro 4-es, 105 lóerős (78 kW-os), 240 Nm-es változatban kínálják. A motorhoz új, hat fokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. A Mégane Renault Sport motorjából származó, kizárólag az új Laguna GT-vel szerelt 2.0T 205 lóerős (150 kW-os) motor legnagyobb nyomatéka 300 Nm 3 000 ford./percnél, melynek 90%-a 2250 és 5250 ford./perc között érhető el. A Grand Scénic-et a 1.9 dCi dízelmotor továbbfejlesztett, 130 lóerős (96 kW-os), időszakos regenerációs részecskeszűrővel ellátott változatával kínálják.

Az utastérben

Az új Lagunán bemutatott Carminat Navigációs és Kommunikációs Rendszer egy új, felső kategóriás multimédiás rendszer. A rendszer egy új generációs navigációt, egy homlokzati, hat lemezes CD-váltót, MP3-as CD-olvasásra képes Cabasse Tronic 4 X 50 W-os rádiót, és egy beépített Bluetooth telefon-kihangosító vezérlést egyesít.

Biztonság

A Renault rendelkezik a piac legbiztonságosabb választékával: modelljei közül hét is megkapta a maximális 5 csillagot a független Euro NCAP szervezet töréstesztjein. E biztonságra törekvő politika legutóbbi újítása: a gyermek részére átalakítható fejtámla. Ezt a fejtámlát a 3-10 éves gyermekek számára fejlesztették ki, és a Scénic, a Laguna és az Espace hátsó utasüléseit szerelték fel vele.

Sportpolitika

Amióta a Renault 2002-ben visszatért a Formula 1-be, minden idényben elérte a maga elé kitűzött célokat. Patrick Faure, a Renault F1 Team elnök-vezérigazgatója bejelentette a 2005-ös idényre vonatkozó célkitűzést: „minden alkalommal a győzelemért kell küzdenünk, és 2005-2006-ban világbajnoki babérokra törünk”. Az új Renault F1 R25-tel versenyző spanyol Fernando Alonso-val és az olasz Giancarlo Fisichella-val a Renault csapat olyan pilótakettőst sorakoztat fel, akik személyében egyszerre van jelen a fiatalság és a tapasztalat. A Mégane Trophy modell a Mégane Renault Sport és a Clio V6 Renault Sport szériamodellek sorát gazdagítja. A sajátos csőmerevítéses karosszéria köré épített Mégane Trophy erőforrása egy 3,5 literes, 24 szelepes, 330 lóerős V6-os motor, mely az Espace és a Vel Satis modellektől származik. A motor május 1-jétől a World Series by Renault szériát gazdagítja a Formula Renault 3.5 és a Formula Renault 2.0 új versenyautókban.

Hozzászólások