Előző lapszámunkban éppen a Zafira Tourer menetpróbája kapcsán írtunk arról, hogy a leköszönő típus továbbra is az Opel-paletta oszlopos tagjaként teljesít szolgálatot. Az ok rémesen egyszerű, a modell „aktív” életciklusa ugyan lejárt, de az olcsó(bb) változatok iránti kereslet és a szélesebb repertoár jegyében a kínálatban tartják. Ez a vevőnek és a gyártónak is megéri.

Előbbi egy kiforrott típushoz jut, melynek ára jutányosabb, mint az aktuális generációé. A gyárnak már megtermelte az előirányzott profitot a Zafira, a szerelősorok adottak, a kereslet pedig eléggé markáns ahhoz, hogy megérje a további forgalmazás. Ez a jelenség nem egyedi a járműpiacon, összeállításunkban felsorakoztatjuk, mely márkák kínálnak hasonló felállásban régi-új modelleket.

Apróság – Fiat Panda

A divatos, 2003 óta piacon lévő városi mini az új modell debütálása ellenére 2012 végéig gyártásban marad. A csöppség 1.2 8V (69 LE) változata 2,76 milliótól érhető el, az 1.3 Mjet (75 LE) 3,07 millióba kerül. Unikumnak számít ebben a méretosztályban az összkerékhajtás, a 4×4-es Panda 1,2-es motorral 3,84, míg dízelmotorral 4,39 milliót kóstál. A Panda Van kétüléses furgon, raktere 1000 literes, terhelhetősége 505 kilogramm, vételára nettó 2 059 000 és 2 420 000 forint között változik.

Divatozó – Fiat Grande Punto

A Punto Evo megjelenésével nem nyugdíjazták a 2005-ben megjelent, de még mai szemmel nézve is divatos Grande Punto változatot. Szűkebb motorpalettával és felszereltséggel a kínálatban tartották. Benzines fronton az 1.2 8V (69 LE, 2 760 000 Ft) vagy az 1.4 8V (77 LE, 2 850 000 Ft) rendelhető, aki a dízelhez ragaszkodik, az választhatja az 1.3 Mjet verziót (75 LE, 3 340 000 Ft). Ésszerű, hogy a Grande Puntóból is kínálnak Van áruszállítót – csak gázolajos motorral –, amely nettó 2,69 milliótól rendelhető.

Öreg motoros – Peugeot 206+

A Peugeot fogta az 1998 óta gyártott 206-ost, és új műszerfallal, a 207-esére hajazó frontrésszel dobta piacra. Az Urban és Trendy csomagokkal elérhető 206+ 1,1-es motorral (60 LE) 2,63, 1,4-essel (75 LE) 3,16 millióba kerül, míg az 1.4 HDi (70 LE) 3,46 millióért vihető haza. A trendi kisautó 1,1-es motor esetén három- és ötajtós kasztnival is rendelhető, utóbbi felára 150 000 forint.

Reinkarnáció – Renault Clio Campus

A Clio Campus gyökerei is 1998-ig nyúlnak vissza, hiszen az autó műszaki alapja az akkor megjelent Clio, melyen 2001-ben modellfrissítést hajtottak végre, a Campus pedig utóbbi reinkarnációja. Egy felszereltséggel (Authentique), egy motorral (1.2 16V, 75 LE) és egy karosszériával (ötajtós) érhető el a jutányos áron kínált (2 490 000 Ft) Clio Campus. Az extralistán mindössze a légkondicionáló (160 000 Ft), a metálfényezés (100 000 Ft), a Pioneer hifi (37 740 Ft) és a garanciahosszabbítás (60–80 000 Ft) szerepel.

Húzómodell – Opel Astra Classic III

Egészen pontosan 2004 óta forgalmazzák az Asta H-generációját, a jól sikerült formaterv és a gazdag karosszériakínálat miatt mindmáig keresett a típus. Az Opel ötajtós, limuzin és kombi verzióban is gyártja az Astra Classic III-ast. Az ötajtós 1.6 ECOTEC (115 LE) listaára 4 035 000 forint, az automata és a szedán/kombi kivitelek egyaránt 200 ezer forinttal növelik a végösszeget. Érdekes az Opel dízelfilozófiája: az 1.7 CDTI 110 és 125 lóerős kivitele egyformán 4,88 milliótól érhető el. Egy aktuális akció keretében az ötajtós indulóára klímával, CD-s rádióval 3,59 millió, az egyéb karosszériaváltozatok pedig csak 100 000 forinttal kerülnek többe.

Családbarát – Opel Zafira

A hétüléses Zafira folytatja 2005 óta töretlen pályafutását, a formailag és technikailag teljesen új modell pedig felvette a Tourer keresztnevet. Az 1,6-os (115 LE) Zafira listaára 5,25 millió, az 1,8-asé (140 LE) 5,62 millió. A dízelválaszték két tagból áll, az 1.7 CDTI elérhető 110 (6 020 000 Ft) vagy 125 lóerős (6 095 000 Ft) verzióban. Az 1,6-os belépőmodell most akciósan 4,68 milliótól vásárolható meg, ráadásul az alaptételek listája sem rövid, széria a klíma, a CD-s rádió, a bőrborítású kormány, a távirányítós központi zár és a ködlámpa is.

Mindenkinek – Skoda Octavia Tour II

Nemcsak a családok, hanem a flottavásárlók körében is népszerű az Octavia facelift előtti változata, a Tour II-es. A 2004 óta gyártott, de az aktuális változattól nem sokban különböző modell nem sérti az újabb kivitel vadászterületét, ugyanis a gyáriak lecsupaszították az aggregátparkot. A Tour II-es kizárólag 1,4-es (80 LE, 3 740 000 Ft) vagy 1,6-os motorral (102 LE, 4 250 000 Ft) érhető el – nincs turbós TSI vagy TDI aggregát. A kombi kivitel felára hozzávetőlegesen 192 000 forint.

Emblémacsere – Seat Exeo

A költséghatékonyság jegyében – és mert a SEAT-nak hosszú ideig nem volt klasszikus limuzin modellje – 2009-ben piacra dobták az Exeót, ami nem más, mint a 2004 és 2008 között gyártott Audi A4-es. A SEAT egyszerűen megvásárolta az Auditól a komplett gyártósort, s a modellen enyhe típusspecifikus formai átalakításokat hajtottak végre. A 2012-es modellen apróbb változások történtek: új ülések, kormány, felnik, módosított légbeömlő, lámpatestek és tisztább üzemű motorok jelentik a frissítést. A pillanatnyilag kínált modell 2,0-es, 120 lóerős dízelmotorral 7,72 milliótól vásárolható meg.

Haszonélvezet – Nissan NP300

A Nissan a Navara mellett a mai napig forgalmazza az elődöt, mely egy keményvonalas pick-up. Az NP300-as 2,5-ös TD változata 133 lóerős, a Single Cab verzió nettó 4,67, míg a Duble Cab változat nettó 5,22 milliót kóstál. Offroados mutatók: legkisebb szabad hasmagasság 230 mm, első-hátsó terepszög 31-31 fok. A kétüléses változat platóhossza 2235 mm, szélessége 1465 mm, magassága 430 mm, terhelhetősége pedig 1135 kilogramm.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!