A szervezők mindkét esetben elégedettek lehetnek: nézőkből sem a Hungaroringen, sem a Széchy Tamás uszodakomplexumban nem volt hiány.

Bár a tavalyinál mintegy 25 ezerrel kevesebben – a három nap alatt összesen 184 ezren – látogattak ki a hét végén Mogyoródra a Formula–1-es Magyar Nagydíjra, a Hungaroring Sport (HS) Zrt. jegybevétele mégis 15 százalékkal bővült az egy esztendővel korábbihoz képest – mondta Palik László elnök.

Az ellentétes tendencia oka a vállalat tavalyi nagyszabású marketingakciója, amelynek keretében 20 forintért kínáltak jegyeket a pénteki szabadedzésre. Ezzel a lehetőséggel ugyanis több tízezren éltek egy évvel ezelőtt, ami jelentősen megdobta a helyszíni nézők számát, a jegyárbevételt azonban nem növelte számottevően. Palik László elmondta: a tavalyi marketingakció sikeresnek bizonyult, ugyanis a 2005-ben olcsó jeggyel kilátogatók közül valószínűleg az idén is sokan viszszatértek a Hungaroringre, annak ellenére, hogy bár péntekre most is volt kedvezményes belépő, de már 1700 forintba került.

A HR elnöke hozzátette: pénteken és szombaton is több vendégük volt, mint általában, és a rossz idő ellenére a vasárnapi versenyen sem maradt el a nézők száma az átlagostól. A társaság egy évek óta tartó kedvezőtlen tendenciát fordított meg azzal, hogy az idén emelni tudta jegyárbevételét. Nemcsak a növekvő érdeklődésnek örülhettek azonban a szervezők, hanem annak is, hogy a hét végén írásban rögzítették: 2011-ig biztosan lesz magyar futam a Formula–1-es versenynaptárban. Hazánknak tehát dohányreklám nélkül is sikerült megtartania az F1-es nagydíjat, ráadásul mindezt úgy, hogy a korábbi szerződés paraméterei sem változtak – mondta Palik László.