Ötven éves a Michelin nyíregyházi telephelye

2012. május 30. (szerda)

Gumilabda-gyártással kezdődött annak a gyárnak a története, ami ma a Michelin abroncsgyára.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Michelin nyíregyházi telephelyének ötvenedik születésnapját ünnepli idén a vállalat, ebből az alkalomból ünnepélyes kiállítás megnyitót, valamint gyárlátogatást tartottak a Michelin nagyteljesítményű személyabroncsokat gyártó üzemében. Az eseményen részt vett Philippe Verneuil, a Michelin Csoport európai igazgatója, a Francia Köztársaság magyarországi nagykövete és Nyíregyháza város polgármestere, akik közösen ünnepeltek a Michelin nyíregyházi dolgozóival.

A cikk a hirdetés után folytatódik

„Az elmúlt ötven évnek voltak nagyon sikeres pillanatai és voltak politikailag, gazdaságilag, társadalmilag nehezebb időszakai. A nyíregyházi telephely ezt az ötven évet fáradhatatlan bátorsággal vitte végig. Mindenkit szeretnék köszönteni, aki az évek során azon munkálkodott, hogy létrejöhessen ez a biztos alapokon nyugvó örökség, amelyre bátran számíthatunk a jövő tervezésekor.’’ – mondta Philippe Verneuil a Michelin európai igazgatója.

 

Az első üzem 1962-ben kezdte meg működését, a Michelin Csoport 1996-ban vásárolta meg az akkori Taurus vállalatot. Ma a nyíregyházi gyárban prémium kategóriás, nagyteljesítményű Michelin személyabroncsok készülnek. Az ötvenéves történet egy kisméretű, 50-60 főt foglalkoztató gumilabdagyárral indult, amelyből a 60-70-es évekre rendkívül széles termék palettát előállító gyár lett, majd 1979-től a Taurus márkájú mezőgazdasági abroncsok gyára, melynek termékei népszerűek voltak a nyugat-európai piacokon is.

 

A Michelin Csoport 1996-ban vásárolta meg a vállalatot, kezdetét vette az üzem modernizációja. Két évvel később már Michelin és Kleber márkájú mezőgazdasági abroncsok készültek itt. A nyíregyházi üzemben bevezették a Michelin magas minőségi követelményeihez igazodó eljárásokat, ipari módszereket és a világszinten sikeresen működő új vállalati kultúrát. Ennek részeként valamennyi üzem csapatai új szervezési és irányítási eszközöket ismertek meg és európai képzésekben vettek részt. A nyíregyházi üzem a környezetirányítás terén is nagy fejlődésen ment keresztül, ISO 14001 szerint auditált rendszert működtet.

 

2005-ben indult a Michelin márkájú személyabroncsok gyártása. Kimagasló minőséget állít elő a nyíregyházi termelő egység, amely rugalmas gyártással szolgálja ki a legmagasabb vevői igényeket. A Michelin nyíregyházi üzemében készülő nagyteljesítményű és szuper-sport kategóriájú személyabroncsok olyan európai autógyártóknak készülnek, mint például a Porsche, Land Rover, Ford vagy a Volvo, valamint utánpótlás piacokra.

 

„Ez a gyár hatalmas fejlődésen ment keresztül az évek során, amíg a Michelin Csoport számára fontos, személyabroncsokat gyártó egységgé válhatott olyan kiemelkedő minőségű termékekkel, amely a Michelin nevével a világon mindenütt egybeforrt. Ezt a fejlődést mutatja be a vendégeink és dolgozóink számára megrendezett kiállítás, ami valamennyi egykori és mai munkatárs munkáját jelképezi és bemutatja a Michelin felelősségteljes működését Magyarországon” – hangsúlyozta John Young, a Michelin Hungária ügyvezetője.

A nyíregyházi gyár története

1962 Az első üzem létrejötte, gumilabda gyártás
1963 Könnyű gumiipari termékek előállítása: szigetelőszalag, műszaki tömítőlemez, burkolt gumifonal, gumiszivacs
1968 Lemez-, pvc fólia hegesztő-, gumiszőrüzem, szövetkenő, fonalburkoló-, henger-, prés, gumiabroncs körfutózó-, padlóburkolatgyártó, laticel üzemek indulása
1969 Kemping matrac gyártás
1970 Kerékpárköpeny, Palmatep padlószőnyegek gyártása
1973 Névváltás: Taurus Gumiipari Vállalat
1975–1979 Mezőgazdasági abroncsgyár építése
1979 Taurus mezőgazdasági abroncsgyár átadása
1987 Taurus Soilsaver Radial – önálló fejlesztés
1985 Targonca abroncsgyártás
1991 Szövetmegdolgozás üzem
1996 A Michelin Csoport privatizálja a Taurus vállalatot
1998 Michelin, Kleber márkájú mezőgazdasági abroncsok gyártása
2004 ISO 14001 környezetvédelmi tanúsítvány
2005 Szövetgyártás indulása
2005 Michelin személyabroncs gyár átadása
2006 Személyabroncs sorozatgyártás
2007 A nyíregyházi gyár elnyerte a Michelin Csoport Minőségi Díját
2007–2008 Személyabroncs kapacitás bővítés
2008–2011 Személyabroncs kapacitás bővítés
2012 Ötvenéves évfordulóját ünnepli a Michelin nyíregyházi telephelye

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ötven éves a Michelin nyíregyházi telephelye

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?