A Renault első alkalommal nevezett ki magyar leányvállalata, a Renault Hungária Kft. élére magyar szakembert. Maróthy Miklós olyan három év után vette át a cég vezetését január elején, amely alatt a francia márka egyre kevesebb járművet értékesített hazánkban, noha a Clio elnyerte az Év Autója 2006 címet.

A szakmában elsősorban az utóbbi három esztendő külföldi ügyvezető igazgatójának tulajdonították a Renault magyarországi zuhanórepülését, a múltról azonban az ezen időszakot Horvátországban töltött Maróthy Miklós nem beszél. Ezzel szemben idézi a társaság rövid távú célkitűzését, amely szerint jövőre a 2006-ban elért 2,434 milliós szintnél 800 ezerrel több személy- és haszonjármű eladását tervezik világszerte. A magyar piacon pedig ezekben a kategóriákban 15-16 ezer Renault, valamint Dacia értékesítése a terv.

Tavaly összesen 10 386 gépkocsit – köztük 2027 kishaszonjárművet – értékesített a Renault Hungária, ám az új ügyvezető igazgató szerint – hacsak nem lesz gazdasági összeomlás – teljesíthető a terv. Először is az idén világszerte piacra lépő 12 új Renault és Dacia modellből 9 – többek között egy városi SUV, a Koleos és a Laguna Coupé – megjelenik nálunk is, másrészt a cég a korábbinál többet fordít marketingre is. Reményre ad okot, hogy a múlt évben szintén jelentősen bővült a magyar kishaszonjármű-piac, és a Renault ebben a szegmensben is jelentkezik új modellel, az új generációs Kangooval. A márkaképviselet 25 partnere összesen 58 értékesítési pontot üzemeltet, egyelőre nincs szó hálózatbővítésről.

A Dacia-eladások csökkenéséről Maróthy elmondta: Nyugat-Európában olyan jól megy a Renault név alatt forgalmazott Dacia, hogy alig tudják kielégíteni az igényeket. Nálunk azonban ez a márkanév hátránynak számít.

A közelmúltban eladta három fővárosi márkakereskedését a Renault Europe Automobiles (REA). Ezzel a márka saját tulajdonú gépjármű-forgalmazó vállalatait tömörítő REA tíz év után kivonult Magyarországról, mivel a kereskedések működése nem volt elég eredményes.