Március-április folyamán új műsorokkal tér vissza a Discovery Channel-re a Turbó évad, péntek esténként az Amcsi benzinfalók (Fast N Loud), az Autókereskedők (Wheeler Dealers) és az Újjáépítők (Overhaulin) új évadjait nézhetik meg az érdeklődők. Ebből az alkalomból Richard Rawling-szal, a Gas Monkey Garage vezéregyéniségével beszélgettünk el.

Milyen kritériumok alapján választják ki az autókat?
Mindent megnézünk. Nem specializálódtunk semmilyen autóra sem, így nincsenek előzetes szempontjaink azon kívül, hogy képesek legyünk nyereséget elérni, mindent újjáépítünk a négyajtós limuzintól a kétajtós sportkocsiig. Megnézzük, mennyit kell ráköltenünk, és ha stimmelnek a számok, megépítjük.

Mi volt az első autó, amelyet Aaron Kaufmann-nal közösen építettek?
Az első autó, amelyet a garázsunkban készítettünk egy 1952-es Chevrolet Fleetline volt, amelynek lejjebb engedtük a tetejét. Tíz évvel ezelőtt adtuk el, és nemrég visszavásároltuk, célunk, hogy megtartsuk és megbecsüljük, mint a műhely első alkotását.

Elég gyorsan adják el az autókat, és az átépítés is hamar megy. Ez valóság, vagy forgatókönyv?
A műsor a vállalkozásomon alapul, tehát minden, amit csinálunk valóság, és pénzt kell termeljek annak érdekében, hogy működjön a műhely. A műsor engem és Aaront követi, ahogy valós időben dolgozunk, tehát minden, amit a tévében látható abszolút valóságos.

Mennyi idő alatt készül el egy autó?
Két hetes ritmusban dolgozunk, azaz minden két hét alatt elkészülünk egy átépített kocsival.

Számít, milyen állapotban kerül be a műhelybe az autó?
Nem, nem igazán. Annak érdekében, hogy tartani tudjuk a tévéműsor ritmusát, muszáj ragaszkodnunk a két héthez. Némelyikkel könnyebb a dolgunk, némelyikkel nehezebb, de a két hét az fix.

Mi a titka a műhelynek?
Nincs titok, keményen dogozunk. Nagyon, nagyon keményen dogozunk, remek a csapat, akik igazán elkötelezettek. Sokan túlvállalják magukat egy autó felújítása során, és félbeszakítják a munkát, a mi csapatunk soha nem adja fel.

Mi az álomautója, amivel szívesen menne munkába minden nap? És mit használ valójában?
Az álmom egy 1932-es Ford Roadster, azonban amikor hozzájutok egy ilyenhez, valaki mindig jobban akarja azt nálam, és végül eladom. De hát ebből élek. A hétköznapi autóm, amivel a műhelybe járok egy összkerekes, dízel Dodge pickup.

Mondana pár szót a csapatról? Hányan vannak, mire specializálódtak? Régi barátok, vagy csak felvett alkalmazottak?
Mi egy kis család vagyunk. Vagy iskolába jártunk közösen, vagy már régóta ismerjük egymást. Minden szerelőnek több speciális területe is van, mindenkinek értenie kell az autófelújítás összes részletét, tehát nincs csak futómű-szerelőnk vagy fényezőnk. Mindenki meg tud csinálni mindent, ami felmerülhet.

Láttuk, hogy bevállaltak egy törött Ferrari F40-est, egy öreg Rolls-Royce-t. Van olyan autó a világon, amit nem merne bevállalni, mert túlságosan nagy kihívást jelent?
Nem, nincs ilyen. Ha megértem, hogy pontosan miről van szó, és ki a potenciális vásárló.

Volt olyan autó, amit nem tudtak felújítani?
Azt kell mondjam, nem találkoztunk ilyennel. Lényegében mindent autót fel tudunk újítani. Amit ember épített, azt az ember meg tudja javítani.

Hogyan néz ki egy átlagos munkanap?
Fél kilenckor kezdünk dolgozni, és nagyjából 18:30-ig meg se állunk. Én az üzleti dolgokkal foglalkozom és autókat keresek, illetve megpróbálom értékesíteni a meglévőket; a fiúk pedig építenek… általában két autón dolgozunk párhuzamosan, amíg az egyik a fényezőműhelyben van, a másikat addig szereljük.

A műsor eredeti címe Fast N Loud, azaz Gyors és Hangos. Ennek tükrében elgondolkoztak már elektromos autó átépítésén, amelyen nem túl gyorsan és csendesek?
Igen, gondolkodunk egy ilyen átépítésen, egyelőre még csak terveket készítünk az átalakításra, és próbáljuk kitalálni, mivé lehetne átépíteni egy elektromos autót.

A kameráknak van hatása a Gas Monkey Garage-ben végzett munkára?
Nem, nem igazán. Eleinte még szoknunk kellett a jelenlétüket, de ma már csak egyszerűen ott vannak, részesei annak a zűrzavarnak, ami itt folyik. Egyszerre 45 ember mozog a műhelyben, és biztos vagyok benne, hogy olyan gyorsan dolgozunk, hogy alig bírják követni a történéseket.

Mi a kedvenc márkája?
Dodge rajongó vagyok. Minden autót szeretek, de manapság Dodge teherautót használok, és élvezem a dolgot. Annyira nem foglalkoztatnak a mai autók, mint a veteránok, de valójában minden autóval és motorkerékpárral kapcsolatos dolog érdekel.

GM, Ford vagy Mopar rajongók vannak a műhelyben többségben?
Mindenből egy kicsit. Én minden autót szeretek, a fiúk között vannak olyanok, akik a GM-re esküsznek, mások a Ford-ra, vagy épp a Mopar-ra, vagy épp mindegyikre. Engem ez nem érdekel, ha pénzt tudok keresni vele, belevágok.

Milyen autókat láthatunk majd az Amcsi Benzinfalók következő évadjában?
Rengeteg menő autó következik majd, amelyekkel sokféle különféle dolgot valósítunk meg. Lesz dízel-átalakítás, LS motorokat építünk néhányba, és lesz néhány igen igen ritka Firebird. 1967-ben mutatkozott be ez a típus, és mi megtaláltuk az 1-es és a 2-es számú autót, amelyeket természetesen restaurálunk. Ez lehet az évszázad izomautó-felfedezése.

És végezetül milyen ajánlólevelet írna a sörasszisztensének? Vannak olyan tulajdonságok, amit kiemelne?
Nem igazán. Vagy hideg a sör, vagy ki van rúgva.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!