Ázsiában elméletileg nincsenek erkölcsi aggályok a plagizálással kapcsolatban, sőt épp ellenkezőleg, minél jobban csodálják az eredetit, annál tökéletesebb másolatot szeretnének készíteni róla. Ha ebből a szemszögből nézzük a dolgokat, akkor a Kia immár nem csak az ML-lel és az E osztállyal a Sorentonak és az Opirusnak mintául szolgáló Mercedes-Benz előtt rótta le tiszteletét, hanem a Lancia és a Ford iránt is kimutatta csodálatát. A Kia szerint ez az eljárás csak a “klasszikus európai autó-dizájn idézése”.
Az IAA-n a koreaiak bebizonyítják, hogy a kisautó kategóriában is működik ez a módszer. A Kia Picanto a Lancia Ypsilon (hűtőrács), a Ford Fusion (fényszórók) és a Fiat Panda (koncepció) keveréke. De azért van benne egy jó nagy adag az ötajtós, ötüléses, ugyanakkor nagyon sikk és jól variálható Opel Merivából is. Hogy a mintául szolgáló autók értékesítési sikereit is sikerül-e lekoppintani, az még a jövő zenéje, mivel az alig 3,5 méter hosszú 1,0 literes négyhengeres (62LE) mororral hajtott Picantot csak 2004-ben dobják piacra. Rá egy évre pedig kijönnek egy erősebb változatával, amibe már egy 64 lóerős , 1,1 literes benzinmotor kerül.
A Kia standján látható a KCV-III koncepcióautó is. Szintén utánzat? Nem, inkább meglehetősen bizarr keresztezése a Batmobilnak a Donald Ducks “313”-nak és a Peugeot 307 CC-nek. A Cabrio-Coupénak az extrém mandulavágású lámpaszemek, a rajzfilmbe illően túlhangsúlyozott, íves motorháztető, a mélyen kivágott ajtók, és az üveg bukótető a legfontosabb dízájnelemei. A modell célcsoportja az Y generáció (1977 és 1994 között születettek), amely csak az Egyesült Állomakban 2010-ig 63 millió lehetséges vásárlót jelent. A KCV-III felszereltségéhez tartozik a motorháztető alá eldugott ablaktörlő, a radarvezérelt Tempomat távolságkontrollal, és az ajtók nyitására, és a motor indítására szolgáló kulcskártya, amelyekkel fokozatosan minden Kia modellt felszerelnek majd.
Az idei frankfurti eseményről összességében elmondhatjuk, hogy eltekintve a néhány tanulmányautótól mint például a GM Daewoo UniVerse-től, a Saab 9-3 Sport-Hatch Cocept-től, és az olyan már bemutatott szuperjárgányoktól, mint az Audi Le Mans quattro, a Jaguar R-6d, a Mercedes Benz CLS, vagy épp az Opel Insignia, ez a 2003-as kiállítás inkább földközeli volt, a főszerep ezúttal inkább a hamarosan az utcákon is látható, megfizethető, “hétköznapi” autóknak jutott, például a VW Golf-nak, az Opel Astra-nak, a Fiat Panda-nak, a Mazda3-nak, és a Volvo S40-nek, vagy épp az ugyan kissé vastagabb pénztárcát igénylő 6-os BMW-nek.