Az idén a legrosszabb eladási statisztikát március, április, május adta, amikor a piac 10, 19 és 18 százalékkal szűkült. A júniusi –7 százalék volt az utolsó hónap, amikor kevesebb kocsi kelt el, mint az elmúlt év azonos hónapjában. A július, az augusztus és a szeptember pedig már hat-hat, illetve egyszázalékos forgalombővülést hozott. Igaz, az első kilenc hónap egyenlege még mindig negatív. Pedig vannak olyan márkák, amelyek jelentősen növelték eladásaikat. A Kia például a tavalyi első három negyedévhez képest 52 százalékkal lépett előre, Alfa Romeóból 50 százalékkal fogyott több, a Honda pedig 32 százalékkal növelte eladásait.

A tömegmárkák kereskedőit ugyanakkor leginkább az ijesztette meg, hogy a legkelendőbb autók tízes listáján egyedül a Suzuki forgalma nem csökkent. A Magyar Suzuki PR-vezetője, Tihanyi Tamás lapunknak elmondta: amellett, hogy a piac igen jól fogadta az új Swiftet és az SX4-et, különféle marketing- és promóciós kampányokkal erősítik a keresletet. Jelenleg például minden 25 százalékos önrészt és 120 havi futamidőt vállaló vásárló havi törlesztőrészletének felét átvállalják három évig – emelte ki Tihanyi Tamás.

A többi képviselet is különféle kedvezményekkel csábítja a vevőket, hogy megtartsa piaci részesedését.