2007-ben az oroszlánok vadásztak, sikertelenül. Egyelőre az Audi volt a gyorsabb és megbízhatóbb 2007-ben az oroszlánok vadásztak, sikertelenül. Egyelőre az Audi volt a gyorsabb és megbízhatóbb

2006 történelminek számító győzelme után, amikor is a verseny történetében első alkalommal nyert dízelautó, ismét az Audi pilótái, Frank Biela, Emanuele Pirro és Marco Werner tették meg a legtöbb kört (369) 24 óra alatt a legendás francia pályán. A dobogó második helyére a szintén dízelautóval versenyző Peugeot-triója állhatott fel Pedro LamyStephane Sarrazin és Sébastien Bourdais személyében. Az ő hátrányuk 10 kör volt. Harmadik lett a Pescarolo-Judd csapat: Emmanuel Collard, Romain Dumas és Jean-Christophe Boullion, 11 kör hátránnyal.

Az Audi az elképesztően nehéz körülmények között is folytatta győzelmi sorozatát a Le Mans-i 24 órás versenyen. Frank Biela (Németország), Emanuele Pirro (Olaszország) és Marco Werner (Németország) alkotta csapat megismételte a tavalyi év sikerét, és ezzel az Audi hetedik győzelmét szerezték meg a nagy hagyományokkal rendelkező francia futamon. Az egymást követő második versenyen nyert az Audi R10 TDI, és ezzel továbbra is veretlen maradt a dízel sportautó Le Mans-ban.

A 75. Le Mans-i versenyen Audi R10 TDI volt a leggyorsabb és legmegbízhatóbb autó a pályán. Az elsőtől az utolsó körig mindig az ingolstadti gyár valamelyik dízel sportautója vezette a mezőnyt.

Éjfél után így gratuláltak a csapattársak Éjfél után így gratuláltak a csapattársak

Idén több, mint 260 ezer néző figyelte a történelem egyik legizgalmasabb 24 órás Le Mans-i versenyét. A váltakozó időjárási körülmények a futam kezdetén megpecsételték a  hármas rajtszámmal induló Audi R10 TDI sorsát, a harmadik körben Mike Rockenfeller letért az eső áztatta pályáról, és a védőkorlátnak ütközött. A Dindo Capello, Allan McNish és a Le Mans rekordgyőztes Tom Kristensen alkotta csapat versenye is idő előtt ért véget: miután 16 órán keresztül vezették a versenyt, vasárnap reggel leszakadt az Audi R10 TDI bal hátsó kereke. Dindo Capellonak, – aki a 43. születésnapját ünnepelte vasárnap -, nem volt esélye elkerülni a balesetet.

Az utolsó öt és fél órában az Audi minden reménye a Frank Biela, Emanuele Pirro és Marco Werner vezette Audi R10 TDI 1-es számú autója volt. A körülmények a verseny utolsó szakaszában a szakadó eső miatt még nehezebbé váltak, azonban az Audi pilóták hősiesen helytálltak, és tíz körös előnnyel értek be a futam végén a másik dízelautóval versenyző csapat, a Peugeot előtt. Az “oroszlánosok” is becsülettel helytálltak, bár az utolsó percben szertefoszlott minden esélyük, amikor egyszerűen megállt az autó a pályán.

Aston Martin - nem véletlen a 007-es rajtszám Aston Martin – nem véletlen a 007-es rajtszám

Figyelemre méltó volt a Pescarolo Judd és az Aston Martin teljesítménye is, utóbbi 6 indított autójából mind a 6 célba is ért!

A hetedik Le Mans sikerrel az Audi már a harmadik helyen áll a 24 órás viadal örökranglistáján, egyedül a Porsche és a Ferrari nyert többször a négykarikás ingolstadti márkánál.