Ez a bejelentés a legújabb azon sikeres együttműködés terén, amelynek keretében a két cég közösen fejleszti ki a legújabb és legmodernebb dízel motorokat haszongépjárműveik és személygépkocsiaik számára. A Ford ezeket a motorokat a Ford, a Mazda, a Volvo, a Jaguar és a Land Rover, míg a PSA Peugeot Citroen részéről a Peugeot és Citroen márkáknál használják. A programot még 1998-ban idították el. Azóta több mint 4 millió ilyen dízel motor készült el, s ezzel a Ford és a PSA Peugeot Citroen csoport közösen a világ vezető dízel motor gyártójává vált. Az együttműködés negyedik szakasza 332 millió Eurós beruházást jelent a két motor kifejlesztésével kapcsolatban.

A Ford az angliai Essex tartományban található Dagenham gyárában fog egy 2.2 literes motort kifejleszteni haszongépjárművek számára, amelyet tartósnak és strapabírónak készítenek a Ford Transitok, illetve a PSA Peugeot Citroen haszongépjárművei (a Boxer és a Jumper) számára. A PSA Peugeot Citroen csoport pedig egy ugyancsak 2.2 literes nagy teljesítményű, prémium dízel motort fog kifejleszteni a franciaországi Moselle-ben található Trémery üzemben a két cég közepes, illetve nagyméretű, valamint prémium modelljei számára. A Trémery üzem a világ legnagyobb dízel motor gyára. A Ford részéről a Dagenham-i üzemben évi 200.000 darab dízel motort fognak majd gyártani kis- és közepes haszongépjárművek számára.

A PSA Peugeot Citroen Trémery-i üzemében ugyancsak évi mintegy 200.000 darab prémium dízel motor készül majd személygépkocsik számára. Az együttműködés negyedik szakaszát szerdán közösen indította el Lewis Booth, a Ford of Europe és az úgynevezett Prémium Autók Csoportjának (PAG) alelnöke, illetve Jean-Martin Folz, a PSA Peugeot Citroen csoport vezérigazgatója.

A két cég együttműködését mindketten “az autóiparban ma megvalósuló egyik legsikeresebb motorfejlesztési programnak” nevezték. Hozzátették: “Hangsúlyoznunk kell, hogy ezek az erőforrások a legjobb dízel motorok közé tartoznak ma az utakon, amelyek mind a kis-, mind a közepes, mind a nagyméretű autókban megtalálhatók a prémium és nem prémium szegmensekben egyaránt. A mai bejelentés a haszongépjárműveket is ehhez a lenyűgöző választékhoz csatolja azzal a személygépkocsikba szánt négyhengeres prémium motorral együtt, amely korábban nem szerepelt a negyedik szakasz terveiben.”

Mindkét új, közös nyomócsöves dízel motor számos műszaki újdonsággal szolgál. A kis- és közepes haszongépjárművek számára kifejlesztésre kerülő 2.2 literes dízel motor például olyan “okos” technológiát is magába foglal, amely a vezérlő “agy” számára lehetővé teszi, hogy a motor teljes élettartama alatt folyamatosan a maximális hatákonyságnak megfelelően állítsa be magát.

A személygépkocsik számára kifejlesztésre kerülő új 2.2 literes prémium dízel motor pedig rendelkezni fog egy új, úgynevezett Extrém Konvencionális Égésrendszerrel (Extreme Conventional Combustion System – ECCS), amely a forrásánál csökkenti a károsanyag kibocsájtást, miközben növeli a teljesítményt és csökkenti a motorzajt.