A Népszabadság információi szerint már csak formális döntés várható az ügyben, mert az importőrök nem terveznek ezzel a dátummal és a hagyományos helyszínnel. Korábban a Hungexpo területén rendezték a Budapesti Autószalon és Nemzetközi Járműipari Szakkiállítást, amely fénykorában kétszázezer nézőt vonzott a kőbányai vásárvárosba. Néhány márka mindig kimaradt, mert nem találta megfelelőnek a felajánlott pavilonrészt vagy sokallta a költséget. Nyolc éve nem jelent meg autóival a Mazda, aztán visszatért, hasonló volt a Suzuki forgatókönyve is.

A legutolsó – tehát 2005. október 22-től 30-ig nyitva tartó – szalonról már távol maradt a legnagyobb hazai importőr, a Porsche Hungaria. A kiállításról olyan márkák hiányoztak, mint az Audi, BMW, Chrysler, Jeep, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Porsche, Seat, Skoda, Smart, Subaru és Volkswagen, igaz, bővült a mezőny a Cadillaccel, a Chevrolet-vel, Corvettel és az újjászületett Daciával. Többen már akkor is a magas költségekkel és a csekély szolgáltatással magyarázták távolmaradásukat. Sok modellt azért nem láthatott a közönség, mert gyorsabban megtérülő és hatékonyabb beruházás reklámkampányokkal és akciókkal a szalonokba csábítani a közönséget, mint kivonulni a vásárvárosba, és drága installációt felépíteni – mondták el a napilapnak néhány importőr cégnél.

A budapesti autószalonon átlagosan tízezer forintba került egy négyzetméternyi fedett terület bérlése. Az autóimportőrök szerint a díjak magasak a szolgáltatásokhoz képest, mert a pavilonok többségében nincs légkondicionáló berendezés, a tetőszerkezet határt szab a látványtervezők fantáziájának. Húszezer négyzetméternyi pavilonterületért egy hétre 21 millió forintot kell fizetni.