Ismét jelen van és kiállít többek között az ingolstadti Audi járműmúzeum, az August Horch Museum Zwickau és az Audi Club International (ACI), valamint a korábbi márkák klubjai is. A korábban az Auto Union márkához tartozó járműveket egy 1400 négyzetméteres pódiumon állítják ki.

Az aerodinamikus formatervezésű karosszériáknak és a tökéletes műszaki megoldásoknak köszönhetően ezek a háború előtti modellek kortalan eleganciát és sportos magabiztosságot sugároznak. Az Audi Tradition standjának középpontjában az izgalmas, 1936-ból származó 16-hengeres Auto Union Type C versenyautó áll, amely a maga korában a sebességet és az erőt reprezentálta. Az Auto Union Ezüst Nyíl 520 lóerőt teljesített 5000-es fordulatszámon, megnyerte az Európai Bajnokságot, amely akkoriban hasonlóan rangos viadal volt, mint napjaink Formula-1 versenysorozata. 70 évvel ezelőtt Bernd Rosemeyer ült a versenyautó kormánya mögött.

A különleges motorsport-kiállítás egyik további attrakciója a V16-os középmotorral szerelt sportautó exkluzív, 1:8 arányú modellje, amelyet először mutatnak be a nagyközönség előtt végleges verziójában. Az 1930-as években az Auto Union AG nem csupán a Grand Prix versenyeken vett részt kiemelkedő sikerrel, hanem 1933-tól bekapcsolódott a már akkor is rendkívül népszerű terepversenyzésbe is. Egy alumínium karosszériás kétüléses roadster, a Wanderer Streamline Special nyerte meg a csapatbajnokságot a LiÈge-Rome-LiÈge hosszú távú versenyen 1939-ben.

Kortalan szépség jellemzi a ’30-as évek egyik legszebb roadsterét: a Wanderer W 25 K-t hathengeres motor hajtotta, s az 1936-os kétüléses autó az Audi Tradition egyik ékköve. A sikeres tavalyi debütálás után a sportos roadster idén még egyszer rajthoz áll a májusban megrendezett Mille Miglia 2006-on.

A ’30-as években a Horch márka volt a luxuskategóriájú autók mércéje – a Horch-ot az elegancia, a kifinomult motorok és kiváló minőség jellemezte. Az 1939-ben megjelent Horch 930 V Cabriolet új mércét állított a menetteljesítmények terén is: a 3,8 literes, 92 lóerő teljesítményű motorral szerelt autó a 130 kilométer/órás sebességet is elérte, amely akkoriban igen jó teljesítménynek számított.

Az Audi Tradition veteránautó-gyűjteményének egy további gyöngyszeme az áramvonalas karosszériával készült Horch 930 S. Az Auto Union AG az 1939-es Berlini Autószalonon mutatta be ezt a forradalmian új, áramvonalas típust, amely formáját már szélcsatornában végzett tesztek során nyerte el. Az Audi Tradition Essenben természetesen nem feledkezik el az elsőkerék-hajtású DKW és Audi márkájú autókról sem, amelyek sikertörténete 75 évvel ezelőtt Zwickau-ban kezdődött. Az Auto Union az elsőkerék-hajtást 1933-tól a középosztályban az Audi Front típusoknál alkalmazta. A Techno Classica kiállításon megtekinthető majd az Audi Front Type UW, egy sportos kabriolet 1933-ból, illetve egy elegáns Audi Front 225 Special Cabriolet 1937-ből, amelyből a maga korában mindössze 25 darab készült. Az autós ritkaságok gyűjtőinek az Audi Tradition csapata egy sor újonnan kifejlesztett kiegészítőt, továbbá az Audi, a DKW, a Horch, a Wanderer, az Auto Union és az NSU márkák exkluzív modellautóit kínálja a kiállításon.

Korlátozott darabszámban kapható majd egy 1:87 arányú Auto Union Type C versenyautó-modell is.

Az Audi logójában található négy karika négy márkát, az Audi-t, a DKW-t, a Horch-ot és a Wanderer-t szimbolizálja, amely márkákat később az Auto Union égisze alatt egyesítettek. Az 1969-ben egyesült Auto Union és az NSU számos jelentős fejlesztéssel járult hozzá az automobil fejlődéséhez. Az AUDI AG az Audi NSU Auto Union AG-ből jött létre 1985-ben. Az Audi Tradition a másik két nagy hagyományú céggel, az Auto Union GmbH-val és az NSU GmbH-val együtt közösen ápolja és mutatja be alaposan és mélyen az Audi történelmét. Az ingolstadti Audi Forum-on található Audi járműmúzeum (hétfőtől vasárnapig) reggel 9 és este 6 óra között várja a látogatókat.