Hírügynökségi jelentések szerint a detroiti North American International Auto Show 2009 ugyanakkor igen kevéssé lesz csillogó, hiszen az Egyesült Államokban 1992 óta olyan kevés autót nem vásároltak, mint az elmúlt évben.

A gyors, előzetes összesítés szerint decemberben – 2007 decemberéhez képest – 35,4 százalékkal 831 ezerre szűkült az USA autópiaca, s az egész éves eladási mennyiség pedig a 2007-es 14,98 millióról 12,2 millió darabra csökkent. Az idén a General Motors 2,6 milliárd dollárra csökkenti a tavaly még 3,2 milliárd dollárra rúgó marketing és reklámköltségét, és úgy véli a cég, hogy ebben az évben csak 11,7 millió személyautó kelhet el az Egyesült Államokban.

December folyamán a Chrysler a 2007 decemberinek felét sem adta el, s még a GM-csoport, valamint a Ford csoport értékesítése is 31, illetve 34 százalékkal csökkent az elmúlt hónapban. Miközben a detroiti Nagy Hármas példátlan piacvesztést szenvedett el hazájában, a BMW és a Volkswagen-csoport igyekszik benyomulni a kínálkozó résbe.