Az évek során a Suzukik mellett Subaruk, Fiatok, Opelek és Vauxhallok is készültek Esztergomban a Magyar Suzuki Zrt. gyárában, azonban a jubileumot sikerült úgy időzíteni, hogy pont egy piros színű Swift legyen az ünnepelt. Biztosra mentek a termelésszervezők, előtte egy Splash, mögötte megint egy Swift volt a szerelősoron.

Miközben tettünk egy villámlátogatást a gyárban, akkor álltak le a szalagok – a kétmilliomodik autó ünnepélyes keretek között gördült le a szerelősor végéről, azonban az ünneplő tömeg és az újságírók miatt nem tudott továbbmenni a minőség ellenőrzés befejező sorára. Cserébe rengeteg fénykép és videó készült róla. A kissé hosszúra nyúlt ebédszünetet követően azonban újra beindult a gyár, hiszen jelenleg ha nem is teljes gőzzel, de nagyobb iramban dolgoznak – a japán katasztrófát követően kénytelenek voltak lassítani a termelésen, most behozzák a kiesett autókat, így marad a tervezett éves, nagyjából 170 000 autós termelés. Jelenleg napi 870-880 autót készítenek két műszakban. Az ünnepség során egyébként az alapítás óta a cégnél dolgozó embereknek is megköszönték a munkájukat.

Kicsit gyorsabban termel most az esztergomi gyár, behozzák a fukushimai katasztrófa után kiesett mennyiséget Kicsit gyorsabban termel most az esztergomi gyár, behozzák a fukushimai katasztrófa után kiesett mennyiséget

Ha egymás mögé állítanák az Esztergomban készült autókat, a sor vége Irkutszknál (ide szállítanak legtávolabb kamionnal Magyarországon gyártott Suzukikat), Pekingnél vagy Detroitnál érne véget attól függően, merre indulunk el, ha egymásra raknák őket, egészen a világűrbe érne az oszlop – arra nem tért ki a szemléltető példa, hogy beleszámolták-e a hatalmas tömeg miatt alul összeroppanó autókból adódó magasságvesztést. Legtávolabb jelenleg Új-Zélandon forgalmaznak Esztergomban gyártott autókat, de már Japánba is szállítanak.

Opel, Suzuki, Fiat légzsákpárna - egyedül a Vauxhall logós hiányzik a képről Opel, Suzuki, Fiat légzsákpárna – egyedül a Vauxhall logós hiányzik a képről

A Magyar Suzuki hazánkban 430 000 autót értékesített az évek során, ezek közül nagyjából 400 000 még mindig úton van. Takeuchi Hisashi, a Magyar Suzuki Zrt. ügyvezetője bízik abban, hogy a fellendülőben lévő autóeladások miatt öt év múlva már a hárommilliomodik autó elkészültét tudjuk ünnepelni, ez ugye azt jelentené, hogy hamarosan évi 200 000 autó fölé menne a termelés – mindenképpen szükség lesz valami újdonságra a jövő év végén kieső Opel Agila helyett. Legközelebb szeptemberben lesz gyártásindítás, akkor indul a Swift Sport sorozatgyártása. A nullszériát már legyártották, az autók már Japánban vannak további vizsgálatok céljából. Korábban hírt adtunk már a Swift lépcsős hátú és egyterű változatáról is, de azok biztosan nem jönnek Esztergomba, azokat a helyi piac számára fejlesztette ki a Maruti Suzuki. A gyár(villám)látogatásról és az ünnepségről az Autó-Motor Facebook oldalán találnak további képeket.

Baki a prezentációban - Takeuchi Hisashi mögött egy előző generációs Swift-et mutatnak a jubileumi matricázással Baki a prezentációban – Takeuchi Hisashi mögött egy előző generációs Swift-et mutatnak a jubileumi matricázással