A Wagon R+ tavaly február óta a lengyelországi Glivicében, a testvérmodell Opel Agilával egy üzemben készül. A termelést azért telepítették át, mert az esztergomi kapacitás akkor még nem volt elegendő ennek és az akkor indított új Swift egyidejű gyártására. Az új Swift ugyanakkor olyan keresettségnek örvend, hogy a tavalyi 250 ezer után az idén 300 ezer gyártását tervezi világszerte a Suzuki Motor Corporation. A társaság március 31-én zárult 2005-ös üzleti évében 94 ezer Swift készült Magyarországon, 79 ezer Japánban, 59 ezer Indiában és 19 ezer Kínában.

A Magyar Suzuki Rt. közelmúltban megtartott éves rendes közgyűlése elfogadta a tavalyi mérleg eredményeit. Az esztergomi társaság 2005-ben összesen 149 260 gépkocsit értékesített, ebből – 15,6 százalékos növekedéssel – a hazai piacon 39 120 autó talált gazdára. Swiftből 18 385, Ignisből 14 498, Wagon R+-ból 1848, egyéb importmodellekből pedig 4389 kelt el Magyarországon, és a Suzuki piaci részesedése megközelítette a 20 százalékot.

A 110 ezer darabos export az előző évihez képest 65,7 százalékkal nőtt. A Magyar Suzuki Rt. tervei szerint az idén 170 ezer autó gördül le a gyártószalagról. Ebből 80 ezer lesz a Swift, 30 ezer az Ignis, a márciusban bemutatott SX4/Sediciből pedig 60 ezer készül. Ez utóbbi kétharmada Suzuki márkajelzéssel, egyharmada a FIAT emblémájával kerül ki a gyárból. A 170 ezres mennyiségből 132 ezret külföldre szállítanak.

A belföldi értékesítési terv szerint – az importtal együtt – 40 ezer személygépkocsit ad el a cég, és mintegy 390 milliárd forintos árbevételre számít ebben az évben. A társaság a tavalyi 60 milliárd forintot követően az idén 46 milliárdot fordít beruházásokra, s ez utóbbi révén készülhet 170 ezer autó Esztergomban. A tervek szerint ugyanakkor 2008-ra az éves kapacitás eléri a 300 ezer darabot, és ezzel párhuzamosan a jelenlegi 3200 fős alkalmazotti gárda létszáma a jövő év végére elérheti a négyezret.