A Toyota ráadásul nem elégszik meg enynyivel: tegnapi bejelentése szerint összeszerelő üzemet kíván nyitni Oroszországban. A Szentpétervár mellé tervezett gyárat 144 millió dollárért építenék fel, 2007-től termelne, az első évben 20 ezres, később 50 ezres kapacitással. Az orosz autópiac óriási fejlődés előtt áll: az eladott személygépkocsik száma a tavalyi 1,76 millióról 2010-re 2,5 millióra nőhet. A Toyota tavaly 47 ezer gépkocsit adott el Oroszországban.

Visszatérve Japánhoz: a Nissan termelése immár harmadik éve meghaladja a hárommillió darabos álomhatárt. A cég az elmúlt 12 hónapban 3,31 millió autót gyártott, ez 8,2 százalékos bővülést takar. Szorosan ott van mögötte a Honda, amelynek 3,26 milliós teljesítménye 8,9 százalékos pluszt jelent, azaz a két cég közti különbség egyre csökken. A negyedik Mitsubishi és az ötödik Mazda még nem publikált éves számokat. Az mindenesetre riasztó, hogy a visszahívási botrányok sújtotta Mitsubishi immár tizenegyedik egymást követő hónapban tett közzé csökkenő termelési adatokat.