Járási rendszám: sokba kerül, ha bevezetik

2012. szeptember 12. (szerda) s. b. s.
Kell-e megyei, vagy járási szintű rendszám egy olyan országban, amin pár óra alatt keresztül lehet autózni?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Még az idén döntés születhet a területi (megye, járás) alapú rendszámokról. Ha a bevezetés mellett dönt az illetékes tárca, a műszaki vizsgán egyablakos ügyintézéssel történhet meg a rendszámcsere. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Schváb Zoltán jelentette be ezt a tervet.


Ha a kormány elfogadja, új, járási alapú rendszámokat kapnak az új autók már január 1-jétől. A cseréket a régi járműveken is elvégzik, ám ezt fokozatosan teszik a műszaki vizsgák, a tulajdonosváltások során. A lépés célja a minisztériumok szerint a rendszámfelismerő rendszerek hatékonyságának növelése. Az NFM szerint az új járási rendszámok bevezetéséről szóló javaslat egy-két hónapon belül a kormány elé kerülhet és még az idén támogató, vagy azt elvető döntés születhet róla.

A hír közzétételét követően hamar megjelentek az első ellenvélemények. Egy autós szervezet szakmailag nem látja indokoltnak, hogy megyei, járási rendszámokat alkalmazzanak egy akkora országban, amelyen néhány óra alatt át lehet hajtani. A legnagyobb ellenérzést pedig az válthatja ki, hogy ennek lépésnek a következtében az autósok komoly költséggel számolhatnak.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke indokolatlannak nevezte a tervezett területi alapú rendszámcserét, ami nem lesz olcsó mulatság: új forgalmi engedélyt kell csináltatni, illetve pénzbe kerül a rendszám érvényesítési címkéje is. Egy átrendszámozás mai áron meghaladja a 15 ezer forintot. A használt autók átírása is megdrágulhat, hiszen ha más járásban lakik a vevő, az autó eladásakor is végig kell vergődni ezen a procedúrán.
Az elmúlt év végén valamivel több mint 3,53 millió személyautót, teherkocsit és rendszámos motorkerékpárt tartottak nyilván. Csak a sima rendszámcsere 53 milliárd forintba kerülhet a járműtulajdonosoknak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Járási rendszám: sokba kerül, ha bevezetik

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Ernőcske 2012. szeptember 12. 13:21

    Fizesse a költségeket az illetékes tárca, ha már ilyen pihent agyú ötletük támadt. Én nem értem: ebben az országban az emberek jó része ilyen baromságokon töri a fejét? És ezt hívják feszített munkatempónak. Persze, ha még hülye ötletekkel sem tudnának előrukkolni, akkor kiderülne, hogy valójában semmit sem csinálnak.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Járási rendszám: sokba kerül, ha bevezetik


    Fizesse a költségeket az illetékes tárca, ha már ilyen pihent agyú ötletük támadt. Én nem értem: ebben az országban az emberek jó része ilyen baromságokon töri a fejét? És ezt hívják feszített munkatempónak. Persze, ha még hülye ötletekkel sem tudnának előrukkolni, akkor kiderülne, hogy valójában semmit sem csinálnak.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

erősen felhős
10 °C
1 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?