Ez egy 1,5-ös Suzuki esetében ötezer forintos többletkiadást jelent. A nagyobb terhet a súlyadó jelenti majd. Legrosszabbul a nagy teljesítményű autók tulajdonosai járnak, s bár azt hihetnénk, hogy ettől igazságos a rendszer, a valóság mégsem ez. Egy öreg, 2500 köbcentis Opel Omega tulajdonosa is többet fizet majd, pedig az ő autója nem tartozik a luxuskategóriába.
Az új rendszer már nem az autó súlyát veszi alapul az adó mértékének megállapításakor. A korábbi öszszeg csak a teherautókra és a buszokra vonatkozik majd változatlan módon, azon egyszerű oknál fogva, hogy a teljesítményalapú díjszámítás nyomán ezek esetében kevesebb összeg folyna be az államkasszába.
A súlyadó mértékét kezdetben az önkormányzatok saját hatáskörben állapították meg, csak 2003-tól vált egységessé, ekkortól a gépjárművek saját súlyának minden megkezdett 100 kilogrammja után 1200 forint adót kellett megfizetni. Ebből az öszszegből az autó környezetvédelmi osztályba sorolása alapján 20–30 százalékos kedvezmény járt. Az új szabályozás már nem az autó tömege, hanem a teljesítménye alapján számol. Minden kilowatt (1 kW=1,36 LE) után 300 forintot kell majd befizetni, legalábbis az autó hároméves koráig. Ez azt jelenti, hogy lóerőnként 200 forint az adó mértéke. Hároméves kortól a díj csökken, a 16 évesnél idősebb járművek esetén már csak 120 forint. Egyes vélemények szerint ez ismét a hazai autópark elöregedését eredményezheti.
Az adó majdnem minden kategóriában emelkedik. A kisebb teljesítményű járműveknél párszáz forinttal, de olyan típus is akad, ahol a duplájára, sőt háromszorosára nő. Legrosszabbul a könnyű sportkocsik tulajdonosai járnak, akik eddig keveset fizettek, míg ezután a nagy teljesítmény miatt sokat fognak.
A 2,5–3 literes autók tulajdonosai sem lehetnek elégedettek. Bár autóik súlyosabbak, de erősebbek is, így az eddigi 16-18 ezer forint helyett akár 45–50 ezret is be kell majd fizetniük évente. Például egy Suzuki mostani 12–14 ezer forintos adója felmegy egészen 22–24 ezer forintra.
A hab a tortán az átírási illeték húszszázalékos emelése volt. Szeptembertől a korábbi 100 köbcentiméter per 15 forintról 18-ra emelkedett a díj. A hazánkban is legnépszerűbb 1200–1400 köbcentiméteres motorok esetében 18000–21000 forint helyett 21600–25200 forintot kell fizetni.