Életre szóló kényelem

A Yokohama 2004-es nyári újdonsága a c.drive. Gyártója a termék bemutatásakor teljes élettartamra szóló kényelmet ígért, emellett hangsúlyozta, a fejlesztés során különös figyelmet szenteltek arra, hogy az abroncs könnyen kezelhető legyen, ugyanakkor dinamikus tulajdonságokkal rendelkezzen. Az új, “Full Logic” aszimmetrikus mintázata miatt a c.drive elsősorban a nagy teljesítményű autók sportos vezetői számára ajánlható. Gördülési zaja csekély, mivel a Yokohama az egyenetlen felületi kopás csökkentése érdekében újszerű technológiát, azon belül is a nyilvánosság elől gondosan eltitkolt összetételű, egyenletesebb szilikaeloszlást szolgáló ZERUMA adalékot alkalmaz.

Utcai harcos

A Yokohamához tartozó Parada márka speciális tuningabronccsal nevezett be a 2004-es nyári évadra. Elsősorban sportkocsikra, kupékra és tuningolt autókra szerelve érvényesülnek speciális jellemzői. Különlegessége a keréktárcsaperem-védő és a megerősített, alacsony oldalfal. A csigavonalú, hosszú barázdák szöge és különleges S alakja hatékonyan szorítja ki a vizet a tapadási felület alól, így fokozva a nedves tapadási képességet. A Parada Spec 2 különösen nagy arányú pozitív felületű mintázata csökkenti a vállövön a hornyok összfelületét, így javítja a gumi és az útfelület közötti kapcsolatot. Az eredmény: érzékelhetően kedvezőbb kanyarodási tulajdonságok, csekélyebb mintázati deformációk mellett.

Esőmenők

Noha a név többnyire jellemző egy termékre, a vadonatúj fejlesztésű Uniroyal rallye 550 elsősorban aszfaltozott utakra ajánlható. A gyártó cég szerint a korszerű alapanyagok és a számítógépes eljárások segítségével optimálisan kialakított mintázat nedves útfelületen és száraz burkolaton egyformán kiemelkedő teljesítményt nyújt. A rallye 550 kínálata 175-től 225 milliméterig terjedő szélességgel, 65 és 50 százalék közötti keresztmetszeti aránnyal, valamint 14, 15, 16 és 17 colos peremátmérőkkel foglalja magában a rendelkezésre álló méreteket, azaz a kis-, közép- és felsőkategóriás gépjárművek abroncstípusa. Elődjéhez, a Uniroyal rallye 540-hez képest a rallye 550 számos tulajdonságában érezhető a fejlődés: fékezhetősége száraz úton 2 százalékkal, nedves aszfalton 7 százalékkal javult. Gördülési zaja 3 százalékkal csökkent, 3 százalékkal jobb a nedves irányíthatósága és 6 százalékkal javult az egyenesfutása, továbbá bő 15 százalékkal nagyobb biztonságot kínál a kanyarban fellépő vízen felúszás (aquaplaning) tekintetében. A rallye 550-eshez hasonló színvonalú abroncs a rallye 4×4 street, amit a hobbiterepjárók egyre népesebb mezőnyéhez tartozó gépjárművek számára tervezett a Uniroyal. A 2004-es esztendőben elsőként 16 különböző méret szerepel, T, H és V sebességindexszel, 15 és 18 col közötti peremátmérőkkel, 205-től 275 milliméterig terjedő szélességgel és 75 és 55 százalék közötti keresztmetszeti arányokkal.

Nyári csillagok

Az Englebert nevű belga gumitermékgyártó csaknem 110 éve készít gumiabroncsokat, 1958-tól az Uniroyal, majd annak részeként 1979-től a Continental AG védőszárnyai alatt. Saját márkával is rendelkezik, amelynek neve pointS. A pointS 2004-ben négy új típussal, a 13-14 col tartományt felölelő Summerstar 1, a 13-16 col közötti méretben készülő Summerstar 2, a 14-16 col mérettartományú Summerstar 3, valamint a 15-18 col átmérőjű Summertstar Sport szériával száll be az abroncsgyártók kiélezett a versenyébe. A Summerstar nyári abroncs úgynevezett 3+1 mintázatú, a cég szakembergárdája egyenletes nyomáseloszlására, átlag feletti irányíthatósági és egyenesfutási tulajdonságokra, a hatékony vízelvezetés révén kedvező vízen felúszási mutatókra, illetve kényelmes és csendes futásra törekedett. Nem elhanyagolandó szempont emellett a mintázat megnyerő külseje sem, különösképpen a nagyteljesítményű Summerstar Sport esetében. E kötött forgásirányú, csaknem szimmetrikus mintázatkialakítás, amely a gyors és erős autók nedvestapadási és fékezési igényeihez alkalmazkodik, remek aquaplaning-jellemzőkkel, merev vállövvel rendelkezik. Mindezek mellett az autósok még ezen csúcsközeli kategóriában is csekély zajszinttel és hosszú élettartammal kalkulálhatnak. 

A “zöld” abroncs

A világon elsőként a Nokian jelenik meg mérgezőanyag-mentes termékkel, az NRHi típussal a gumiabroncspiacon. A H (210 km/h) sebességkategóriájú abroncs nem tartalmaz rákkeltő, magas aromás olajokat. Az NRHi nedvestapadása, egyenesfutása, féktávolsága és egyéb kitűnő biztonsági tulajdonságai felveszik a versenyt a hagyományos, környezetre káros anyagokat tartalmazó abroncsokkal. A legyező alakú, forgásirányos mintázat hatékonyan taszítja ki maga alól a vizet. Az abroncs kisebb súlyának, mintázati blokkjainak és futófelületi keverékének köszönhetően alacsony gördülési ellenállással rendelkezik, amely kihat a jármű üzemanyag-fogyasztására is. Az optimális profilblokk-elosztás és konstrukciós megoldások eredményeként sikerült az abroncs zajszintjét is az EU-előírásoknak megfelelően határérték alatt tartani. A Nokian Tyres bővítette nyári SUV abroncsválasztékát is. Az NRVi SUV sorozat tagjait a Nokian az európai felhasználók ízléséhez igazította, az észak-európai kutatás-fejlesztés tapasztalataival fűszerezve. Az NRVi abroncsok V (240 km/h) és W (270 km/h) sebességkategóriákban kerülnek piacra 2004 tavaszától.