Néhány szó az autóról: Porsche 911 GT3 Cup – 2006

A Porsche Michelin Supercup sorozat számára készült, 400 lóerős motorral hajtott és alig 1120 kg tömegű legutóbbi 911 GT3 Cup modell tömeg/teljesítmény aránya 2,7 kg / LE, ami a legjobb érték a Porsche márka-kupák történetében. A Porsche kerámiabetétes fékjével (PCCB), hatfokozatú, szekvenciális váltóval és új aerodinamikai csomaggal felszerelt versenyautó – amely a jelenlegi 911-es (Type 997) modellen alapul – a Porsche Michelin Supercup kapcsán felkeresett pályák mindegyikén köridő-rekordokat döntött.

A legutolsó GT3 Cup kis tömege a többkomponensű szénszálas anyagból készült ajtóknak, motorházfedélnek, hátsó szárnynak és a PCCB kerámiabetétes féknek köszönhető. Az új fék 20 kilóval csökkenti a rugózatlan tömeget. 2006-ban a PCCB kerámia-fék kizárólagosan a Porsche Michelin Supercup keretein belül kerül felhasználásra. A különleges aerodinamikai csomagnak köszönhetően a karosszéria leszorító ereje 40 százalékkal nagyobb, mint a korábbi, a 996-os típuson alapuló elődé. A jól bevált 3,6 literes, hathengeres boxermotor legutóbbi, 7.300 /perc fordulatszámon 400 LE (294 kW) teljesítményű változata a márka-kupák történetében a legerősebb motor. 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát 8.200 /perc fordulatszámon adja le. A 911 GT3 Cup hatfokozatú szekvenciális sebességváltójához a teljes gázadás melletti felfelé kapcsoláskor a gyújtást rövid időre megszakító rendszer társul. Nagyon közeli áttételi fokozatok biztosítják, hogy a motor az optimális fordulatszám-tartományban működjön, miközben a végáttétel jelentősen rövidebb a közúti 911-esénél.

A 911 GT3 Cup az első Porsche versenyautó, amely teljes egészében a stuttgart-zuffenhauseni gyár szerelőszalagján készül.

Pontok, helyezések és a díjazás

A helyezéstől függően 20-18-16-14-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 pontot kapnak a versenyzők; az összes versenyfutam számít. Ahhoz, hogy megkapja a pontokat, a versenyzőnek szezononként legalább nyolc futamon kell részt vennie. Minden csapatból a két legjobb versenyző pontjai számítanak be a csapat értékelésébe. A szezon végén a Porsche a három legjobb eredményt elérő csapatot pénzdíjban részesíti. A Porsche AG 2006-ban kereken 820.000 euró összegű díjat fizet ki a versenyzőknek és a csapatoknak. Versenyenként az első helyezett 9.000 eurót, a második 7.500 eurót, a harmadik 6.500 eurót, …. A 15. helyezett 1.400 eurót kap. A versenysorozat során első alkalommal, a 2006. évi győztes a bajnoki trófea mellé egy Porschét is kap.