Néhány vérbeli sportautó gyártó, mint például az Aston Martin, a Ferrari, vagy a Porsche eddig sem korlátozta modelljei menetteljesítményét, de úgy tűnik ebben a sokak által vitatott kérdésben további követőik lesznek.

A Mercedes az AMG tuningos autóinak egy részében a vevők kérésére – és persze némi felárért – a végsebességet 280 illetve 300 kilométerre emeli. Hasonló lépéseken gondolkodik a BMW is. A bajor cég a nyolcvanas években vezette be az azóta lényegében szabvánnyá vált sebességhatároló elektronikát, amely nem engedte, hogy a műszerfalon a mutató 250 fölé kússzon. Az M5 és M6 sorozatokban azonban 300 is lehet a felső limit.

A végsebességet növelő trendre a közlekedésbiztonsággal foglalkozó szakemberek is felfigyeltek. Véleményük szerint a korlátozás általános feloldása elképzelhetetlen, hiszen az Unió tagállamaiban csak néhány helyen vannak olyan autópályaszakaszok (Németország), ahol nincs előírt sebességhatár.

Más elképzelések szerint a szédítő tempót csak azoknak engedélyeznék, akik különleges vizsgát tesznek, és ezt a jogosítványukban külön bejegyzés igazolja. Alfred Fuhr közlekedéspszichológus a kritériumokat is megfogalmazta: felelősségteljes és kimagasló összpontosítási képesség vezetés közben.

A gyorsító gyártóknak komoly fejtörést okozhat azonban az Unióban nemrég felvetett 160 km/órás általános limit. Ennek elfogadása esetén a háromszázas álmoknak egy pillanat alatt lőttek. Talán jobb is lenne úgy…