Gépesített útkaparás – a visszatérés

2011. október 17. (hétfő) , Legutóbb frissítve: 2011. október 17. (hétfő) Lővei Gergely

Lehet egy földút tartós? Erre a kérdésre kerestük a választ, amikor újra elátogattunk Káptalantótiba.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Még a nyáron kísértem végig közelről, hogyan darálja le egy emberes méretű traktor a csak foltokban meglévő dűlőutat Káptalantóti határában. A reggeli első turnusban voltam jelen, így csak az út jobb oldalának elkészültét nézhettem meg – a tömeges árokba csúszás mellett -, ezért kaptam az alkalmon, amikor nemrég újra a Balaton Felvidéken jártam, és megnéztem, hogyan is néz ki az egy óra alatt rekonstruált út.


Jelentem, minden rendben van vele. A délutáni műszakban elkészült az út bal oldalának rekonstrukciója is a pár száz méteres szabaszon, és még zúzott kővel – a helyi adottságoknak megfelelően bazalttal – stabilizálták a felszínt.

 

Pár hónap elteltével is jól néz ki még a földút, mindössze néhány helyen látszik enyhe, legfeljebb 1-2 centi mélységű nyomvályú. Ehhez tudni kell, hogy nem csak a szőlőhegyre kijáró gazdák személyautói, de a Csobánc alatti szőlőket művelő borgazdaság munkagépei-teherautói is ezt az utat használják.

 

Állítólag a kalcium-klorid kiszórása az egész szezonban – tavasz-ősz között – megakadályozza a porképződést, ehhez azért nem tudok hozzászólni, mert épp egy csapadékos napot követően jártam a kérdéses útszakaszon, és még nedves volt a föld. Összeségében nem néz ki rosszul a technológia, ha úgy adja, jövőre megnézzük, a téli fagyok mennyire okoznak gondot a Kalcex Kft által ledarált és újra lerakott útnak.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Gépesített útkaparás – a visszatérés

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/23-24-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Suzuki Vitara, Audi RS 5 Coupé, Iveco Daily 35 S Electric, Renault Trucks áruterítő tehergépjárművek, Harley-Davidson Fat Bob
  • Teszt: Renault Twingo 0.9 TCe, Toyota Yaris Hybrid és Yaris 1.4 D-4D, Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic, BMW M4 DKG, Mazda6 G165 és Mazda3 Sport G165, Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6, Opel Vivaro 1.6 TwinTurbo CDTI 140, Iveco Stralis Hi-Way Euro 6
  • Időszerű: 2015-ös importőri tervek, aktivitások

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
10 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?