Ez könnyen meg is történhet, hiszen eddig több mint tízen, főleg pénzügyi befektetők jelentkeztek Európa első számú gépkocsikölcsönzőjéért. A wolfsburgiak decemberben döntik majd el, mely ajánlattevőkkel tárgyalnak tovább.

Üzleti körök számításai szerint az értékesítéssel akár kétmilliárd euró is befolyhat a kasszába. Ezzel egyidejűleg az autógyárnál a Europcar tőzsdei bevezetését is vizsgálják. A konszern annak ellenére akar megválni érdekeltségétől, hogy a kölcsönzési piac virágzik, és a Europcar is jól teljesít.

A VW-leány tavaly 1,2 milliárd eurós forgalom mellett ötvenmilliós nyereséget könyvelt el. A bérbeadással foglalkozó cég adózás előtti eredménye az idén a százmilliót is meghaladhatja. Szakemberek ugyanakkor megjegyzik, hogy a nyereséges VW-érdekeltség eladása után a cég nagyobb figyelmet fordíthat az alaptevékenységére. Más terveket is szövöget az autógyár: drasztikusan csökkentené gyártási költségeit, és 2008-ig tízmilliárd eurót takarítana meg.