Ha nem is az lepett meg mindenkit, hogy jövőre fizetni kell majd a gyorsforgalmi úthálózatnak minden egyes olyan kilométere után, amelyet nem Uniós pénzből építettek Magyarországon, de a bejelentés és az életbelépés közötti rövid időtartam nem sok időt hagy a felkészülésre. December 11-én adtak először hírt a dologról, január 1-től meg már fizetni is kell.

Nem csak az M0-s egyes szakaszai, de az eddig a nagyvárosok mellett eddig ingyenesen igénybe vehető autópálya-szakaszok, illetve az autóutak – például a 61-es Kaposvár elkerülője is ilyen – használatért is fizetnie kell a személyautóknak is. Az is meglepő, hogy a 7 személynél többet szállítani képes személyautóknak – tehát a 8-9 személyes kisbuszoknak, terepjáróknak vagy épp a három üléssorral rendelkező Citroën CX kombiknak – január elsejétől már a D2-es kategória szerint kell fizetniük, azaz a 10 napos és havi matricák a D1 kategória duplájába kerülnek, az éves matrica díja nem változik. A jövőben csak a személyautók által vontatott utánfutók számára ingyenes a gyorsforgalmi úthálózat, aki teherautó – például egy pickup – mögé akasztott utánfutóval közlekedik, annak egy U-kategóriás (anyagilag a D1 kategória díjaival megegyező) jogosultságot is meg kell váltania a vontató jármű jogosultsága mellett. Új elem a rendszerben a megyén belüli gyorsforgalmi-úthálózat használatára feljogosító matrica, amelyet 5 ezer Ft-ért lehet majd megvásárolni; akár kombinálni is lehet majd több ilyet, így akár a jelenleginél olcsóbban meg tudja úszni az ember a gyorsforgalmi úton való közlekedést.

Fotó: NIF Fotó: NIF

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!