Természetesen e jövőbe mutató modellek is ugyanolyan erősek, gazdaságosak és takarékosak, mint a márka egyéb, gázolajjal üzemelő modelljei. Bemutatásukkal 2006-tól az amerikai piac igényeire szabott hajtási alternatívát kínál vásárlóinak a stuttgarti autógyár.

A moduláris felépítésű BLUETEC-csomagnak köszönhetően olyan rendkívül korszerű dízel erőforrásokkal szolgálja ki tengeren túli vásárlóit a Mercedes-Benz, amelyek messzemenően alkalmasak rá, hogy teljesítsék a világ legszigorúbb és az USA mind az 50 államában érvényben lévő károsanyag-kibocsátási előírásokat. Az új technológia bevezetésével vízió vált valóra: a BLUETEC-kel kiegészített, különösen takarékos CDI-motorok valamennyi kategóriában a világ legtisztább üzemű dízelhajtóműveinek számítanak, és akár 20-40 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint a hasonló teljesítményű benzinmotorok. 35 mpg ill. 6,7 l/100 km és 25 mpg 9,4 l/100 km előirányzott fogyasztásával mind az E 320 BLUETEC mind a GL 320 BLUETEC kategóriája messze legkisebb fogyasztású képviselője az Egyesült Államokban.

Gazdaságos üzemeltethetőségüknek köszönhetően jelentős mennyiségű üzemanyagot takarítanak meg, és ezzel nagyban hozzájárulnak a kőolajimport függetlenítéséhez. Amerikában mindenek előtt kimondottan takarékos működésük és meggyőző teljesítményük miatt örvendenek olyan nagy népszerűségnek a Mercedes-Benz dízelmotoros autói 2004. évi újbóli bevezetésük óta. A BLUETEC összehangolt műszaki megoldásokból felépülő moduláris rendszer, amelynek célja, hogy mind a motoroldali nyerskibocsátás csökkentésével, mind a kipufogógáz hatékony utókezelésével visszaszorítsa a szabadba távozó káros anyagok mennyiségét. Szisztematikusan és következetesen mérsékli a füstgázban lévő, egészségre és környezetre ártalmas összetevők mennyiségét. A személyautók esetében ugyanúgy része az oxidációs katalizátor és a részecskeszűrő, mint a nitrogénoxid-kibocsátás csökkentésének hatékony eszközei.

Az, hogy korszerű DeNOx-tárolókatalizátor vagy AdBlue-befecskendezés kínálkozik-e ideális megoldásként a nitrogénoxid-mennyiség hathatós csökkentésére, az a mindenkori jármű koncepciójától és az adott piaci körülményektől függ. Akármelyik megoldásra essen is a választás, egy biztos: a BLUETEC valamennyi kategóriában a világ legtisztább működésű dízelmotorjává teszi a gázolajjal üzemelő erőforrásokat. Ahhoz, hogy a legjobb hatásfokkal tudjon működni személyautókban (az USA-ban a „passenger cars” és a „light trucks” gyűjtőfogalmába tartozó járművek minősülnek ilyennek) a BLUETEC-rendszer, 15 ppm-nél kisebb kéntartalmú gázolajra van szükség.

Európában már kiépült az ellátását biztosító, átfogó hálózat, és 2006. őszétől az Egyesült Államokban is széles körben rendelkezésre áll majd. Mivel a csökkentett kéntartalmú gázolaj a korábbi rendszerű dízelmotorok esetében is tisztább működést szavatol, használatával jelentősen csökkenthető a környezetet érő összterhelés.